Avatar billede carlo1 Nybegynder
21. marts 2006 - 16:00 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Skat% i Irland

Er der nogen der ved hvor meget man betaler i indkomstskat i Irland? Tænker på at tage søge et af de der "ikke-så-velbetalte" IT-jobs, men jeg ved ikke hvor meget man skal betale i skat, husleje osv derovre.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
21. marts 2006 - 16:27 #1
Jeg arbejder sammenet par Irske kollager her i tyskland og skattetrykket (bundkskat) ligger på 20% men dettte afhænger af hvor meget du regner med at tjene.

Jeg tjener heller ikke saa meget men betaler også 15% i skat, så det er til at leve med.

mvh
Mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
21. marts 2006 - 16:29 #2
Du skal derimod undersøge en god privat sygeforsikring det betaler sig i udlandet.

jeg betaler 10 euro i kvartalet (75 kr) for at gå gratis til tandlæge, og det er virklig dejligt i forhold til Danmark.

Jeg mener de har den samme ordning i Irland men det skla jeg nok undersøge når jeg ser min kollager fra Irland det må de vel vide.

mvh
mads
Avatar billede balthazar Nybegynder
21. marts 2006 - 16:38 #3
Du kan se lidt om det på denne side: http://www.revenue.ie/leaflets/it1.htm

Som foxmulder ganske rigtigt siger er bundskatten på 20%, er du single betaler du 42% af alt over 29.400 €
Avatar billede strych9 Praktikant
21. marts 2006 - 19:37 #4
carlo1 -> Hvis det er et callcenter hvor du skal yde support for feks Apple, så bliv hellere hjemme. Det er slavearbejde til næsten ingen penge, og du ender med at være nærmest stavnsbundet fordi du ikke har råd til at tage derfra igen.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
21. marts 2006 - 20:40 #5
Enig med strych9  ..sørg for at læse kontrakten ordentligt igennem inden du tager jobbet.
Avatar billede carlo1 Nybegynder
22. marts 2006 - 08:07 #6
Ok, tak skal i have, så er der lidt at gå videre med.
Ja det er nok sådan et support arbejde til 22000 €, så det kommer jo meget an på hvordan skatteforhold er osv.

Læg et svar så i kan få del i de fyrstelige 30 point :)
Avatar billede balthazar Nybegynder
22. marts 2006 - 12:42 #7
nu kan du da give mig lidt hvis du har lyst :-)
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
22. marts 2006 - 15:07 #8
Hvis du vil kan du give mig 5 point og resten til balthazar det synes jeg er en fair fordeling.

Jeg vil med dit arbejde undersøge om du skal betale til en privat sygesforsikring, eller om den er dækket via den skat du betaler.