Avatar billede andreas_og_far Praktikant
21. marts 2006 - 15:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvad bruger en tændt computer af strøm, hvis den står tændt i 24

Hej Alle

Jeg skal gennemføre en netværksweek-end o i den forbindelse skal jeg betale for strømmen.

Er der nogen der kan hjælpe mig med oplysning om:

Hvad bruger en tændt computer af strøm, hvis den står tændt i 24 timer ??

Alt. Inklusiv – skærm & computer…

Det vigtigste er prisen – Hvad koster det i kroner, at have en computer stående tændt ???

I må gerne sende et link, hvis det står et sted på nettet !!

Tusind tak
Avatar billede ducks Nybegynder
21. marts 2006 - 15:07 #1
Under 20 kr. pr. computer i døgnet.

Såvidt jeg ved koster det 1 kr. i timen for 1000W, og en computer i dag kører vel med mellem 400W og 500W og det er vel og mærke ved max load.
Avatar billede boxer Nybegynder
21. marts 2006 - 15:07 #2
Det er svært at sige. Det kommer jo an på hardwaren og hvor meget den arbejder.

Men det bedste du kan gøre, er at kontakte dit elselskab, bibliotek eller kommune for at låne en lille dims der måler forbruget.
Avatar billede kabbak Professor
21. marts 2006 - 15:08 #3
Avatar billede balthazar Nybegynder
21. marts 2006 - 15:19 #4
Hvis du bor i eller i nærheden af København, kan du i deres energibutikker låne en dims der kan måle det nøjagtigt. Andre energiselskaber (E2 her i Kbh) har muligivs en lignende ordning.
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. marts 2006 - 16:35 #5
Du skal huske at få lidt returkommision, for den afgiver jo varme, og den mændgde varme som den afgiver, skal varmesystemet ikke levere.

:-)
Avatar billede c-holst Novice
21. marts 2006 - 17:02 #6
kan helt klart anbefale dig at låne el-målere, som sættes til der hvor du tager strøm.

for det første er det den eneste måde at få det reele forbrug på(hvilket du jo så kan bruge til fremtidige lejligheder)

for det andet fordi der i utallige tråde om dette emne aldrig er fremkommet noget, som jeg mener er så præcist, at det kan lægge til grund for en afregning af nogen art

ducks>det vil komme meget an på hvad du har af hardware. min kan personligt ikke æde mere 200 watt ved maxload, incl printer, 17" crt, en gammeldags forstærker til lyden, router, kabelmodem med mere. Det giver langt under 20 kroner.

så som jeg siger, det eneste reele er en måler
Avatar billede andreas_og_far Praktikant
21. marts 2006 - 20:37 #7
Hej Alle
Tusind tak for alle jeres svar...

Jeg kan desværre ikke komme til at låne en el-måler - som jeg må "nøjes" med hvad internettet kan give mig af svar.........

Endnu engang tak - I må meget gerne give mig jeres bedste bud - gerne med begrundelse....Under 20 kr. ??

Okay - Jeg troede egentlig det var lidt lavere......

;-)
Avatar billede c-holst Novice
21. marts 2006 - 21:14 #8
200watt
0,2 kw
1,5 kr pr kilowatt
24 timer

0,2 X 1,5 X 24 =7,2 kroner pr døgn med fuld load

her af æder en alm crt skærm en kraftig andel, kan ikke lige huske det eksakte tal, men det kigger jeg på en af dagene
Avatar billede andreas_og_far Praktikant
04. april 2006 - 14:43 #9
c-holst - Jeg bruger dit svar........

Ligger du et svar ??

TAK
Avatar billede c-holst Novice
04. april 2006 - 16:16 #10
hvis jeg har været til nogen hjælp:-)