Avatar billede kappel Nybegynder
21. marts 2006 - 13:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Terminal server exceeded maksimum number of allowed connections

Hej

Vi er flere der tilgå en server via remote desktop. Sommetider får nogle ikke logget af og derfor hænger der en administrator der stadig er logget på og derfor kan andre ikke komme ind igen, følgende fejlmeddelse kommer:
the terminal server has exceeded the maksimum number of allowed connections

Er det en måde hvorved man kan logge ind på en eksisterende administrator konto?

evt. noget med:
administrator\*
password

Har prøvet denne uden held: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3ben-us%3b250991

/
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
21. marts 2006 - 13:41 #1
Sådan kommer du in på consol niveau og på administrator konto.

mstsc.exe /v:IP nummer /console

Den kommando køre du i kommando promten.

Du bør ændre settings til når man dropper en connection til selv at diskonecte og ikke opretholde forbindelsen.

Det gøre på en terminal server GPO.
Avatar billede kappel Nybegynder
21. marts 2006 - 15:10 #2
Det gøre på en terminal server GPO.

?? Hvordan gør man det?
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
21. marts 2006 - 15:27 #3
GPO til TS server skal man bruge groupe policy til at sætte disse ting:

Disconnect time
Idel time
Drop connection after drop uot
og meget mere

Det kan gøre på bruger niveau men også på admin niveau

Du kan også overtage en klient session uden de skal spørges eller bed dem give tillades.

TS server kan mang ting blot skal man læse om gruope policy og terminal server settings.

Denne "mstsc.exe /v:IP nummer /console" gør du kommer ind med admin rettigheder selv om der er en session åben, og så kan du tage TS mannager og slå de døde sessioner ned.

Jeg kune skrive en lang forklaring men her er nogle links:

GPO
http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/Terminal-Services-Group-Policy.html

TS settings
http://www.petri.co.il/forums/archive/f-29.html
Avatar billede kappel Nybegynder
21. marts 2006 - 16:04 #4
takker for svar.
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
21. marts 2006 - 16:05 #5
Selv tak min ven :) og spørg endelig hvis det er.