Avatar billede nissetec Nybegynder
21. marts 2006 - 12:04 Der er 1 løsning

VBA: At vælge et formfield

Hej eksperter

Jeg har et simpelt worddokument med et formfield. Dokumentet er låst, så data kan indtastes i feltet. Ved "indgang" i feltet afspilles en makro, der viser en formular, hvor data fra en combobox bliver "sendt videre" efter tryk på Enter.

Før har jeg bare lavet "selection.typetext", men nu vil jeg gerne have det ind i et formfield.

Problemet er, at formfield'et ikke må have et bogmærke, eller det må i hvert fald ikke være det, som man kan finde formfield'et på. Item(n) går heller ikke. For formfields vil blive indsat dynamisk i dokumentet, alt efter hvilke valg man foretager.

Altså: kan jeg ved "indgang" i feltet udfylde det aktive formfield uden at identificere det med bogmærke eller item-nummer?

MVH
Per
Avatar billede nissetec Nybegynder
27. september 2006 - 20:49 #1
Lukker.

Det blev løst ved at tælle formfields i dokumentet dynamisk og indsætte en rutine, der tilskriver 1 ved et nyt formfield.

Det var en kollega, der gjorde det. Jeg havde helst undgået det, men løsningen er OK :)