Avatar billede zahr Nybegynder
20. marts 2006 - 13:49 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Dele mine filer med mine venner kun

Heysa!!!

Jeg bor på kollegie og deler mine filer, men vil helst ikke ha at alle og en hver kan se dem og tage dem. Mit spørgsmål er så hvordan man laver det sådan at når man prøver at gå ind på min computer beder den om et brugernavn og en adgangskode???

på forhånd thx!!

=D=D=D=D=D
Avatar billede geforce3 Praktikant
20. marts 2006 - 13:51 #1
Ellers kan du jo bare oprette en lokal FTP server med brugernavn og password...
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
20. marts 2006 - 13:51 #2
højreklik på mappen du vil dele, og fjerne alle (everyone), så skal der indtastes en kode.
Avatar billede zahr Nybegynder
20. marts 2006 - 13:54 #3
ved ik rigtig hvad du mener med det 2003-fyren.........fjerne alle???
Avatar billede zahr Nybegynder
20. marts 2006 - 13:55 #4
og gider ikke lave en ftp!!!
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
20. marts 2006 - 13:56 #5
prøv og højreklik på den mappe du vil dele, find fanebladet deling, og der kan du se at "alle" står bland andet, den gruppe fjerner du
Avatar billede zahr Nybegynder
20. marts 2006 - 14:00 #6
det er der altså ikke noget der hedder..........kan ik se det i hvert fald!!
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
20. marts 2006 - 14:02 #7
ok, i sitifinder, åben mappe visning, og fjern fluebenet i brug simpel fildeling, så komemr det frem
Avatar billede zahr Nybegynder
20. marts 2006 - 14:07 #8
er det mappe indstillinger du mener
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
20. marts 2006 - 14:08 #9
ja det må det være ;) sidder med en engelsk version så navnene kan være en smule forkerte
Avatar billede zahr Nybegynder
20. marts 2006 - 14:09 #10
ok men ka ik rigtig finde det der under..............det er nok mig der sidder og fjumrer =D
Avatar billede zahr Nybegynder
20. marts 2006 - 14:23 #11
kan det være fordi jeg kun har win xp home
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
20. marts 2006 - 14:27 #12
det kan det godt ja, men mener nu godt man kan dele mapper med home, men har (heldigvis) aldrig rodet med andet end Pro,(jeg burde vide det, men kan ikke huske det)
Avatar billede zahr Nybegynder
20. marts 2006 - 14:28 #13
jeg kan også sagtens dele mapper..........kan bare ik få det kode halløj til at virke
Avatar billede amews_aj Nybegynder
20. marts 2006 - 14:29 #14
Det er korrekt, har læst om dette flere gange på eksperten, og fundet frem til at det ikke virker på Home Edition. Har nemlig selv været igang med at undersøge det samme. Jeg tror du er nødt til at sætte en FTP op, men det er forresten også meget let...
Avatar billede pidgeot Nybegynder
20. marts 2006 - 14:30 #15
Du kan godt dele mapper med Home, men der findes kun den simple fildeling i den. Hvis du vil have kode på, bliver du nødt til enten at installere en eller anden server, såsom FTP, eller købe XP Pro.
Avatar billede zahr Nybegynder
20. marts 2006 - 14:30 #16
det er vel ikke så let når man er på et netværk hvor du ikke selv kan styre routeren
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
20. marts 2006 - 14:32 #17
hvis du ikke kan styre routeren, hvordan vil du så dele med folk i første omgang ? jeg troede det var et lokal netværk du sad på, er det ikke det, så se bort fra ovenstående
Avatar billede amews_aj Nybegynder
20. marts 2006 - 14:32 #18
indenfor netværket kan du vel forbinde til hinandens computere via de interne ip adresser. Der skal du ikke rode med routeren.

Problemet kommer selvfølgelig hvis du ikke har en fast intern ip, så skal dine venner vide din nye ip adresse hver gang, medmindre din pc er tændt konstant.
Avatar billede zahr Nybegynder
20. marts 2006 - 14:34 #19
vi har fast ip og det er lokalt netværk............men det er som sagt et kollegie og jeg kan ikke komme på routeren det er kun dem der styrer lortet der kan det.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
20. marts 2006 - 14:36 #20
Det har du heller ikke brug for, andre forbinder til din ftp via din interne ip

De ser som regel sådan her ud.
Start > Kør
Skriv cmd
Tryk ok
skriv ipconfig
Der får du din interne ip frem, som andre kan bruge til at komme ind på din pc. Når det er lokalt kræves ingen forwarding hvis det er det du tænker på.

192.168.1.X
10.1.0.X
Avatar billede pidgeot Nybegynder
20. marts 2006 - 14:37 #21
Det er meget sjældent nødvendigt at rode med en router så længe trafikken holdes på det lokale netværk.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
20. marts 2006 - 14:39 #22
Gah, skal huske at opdatere inden jeg trykker Send >_>
Avatar billede amews_aj Nybegynder
24. marts 2006 - 10:04 #23
Hvis du alligevel nu overvejer en FTP server, så kan jeg anbefale http://www.warftp.org/