Avatar billede troels54 Nybegynder
18. marts 2006 - 17:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gammel PC - Halter lige efter bios boot.

Jeg har fået fingre i en gammel maskine jeg godt kunne tænke mig at lege lidt med. Jeg kan dog ikke få smidt noget OS på den, da den holder op med at læse fra boot mediet (CD, HDD, Diskette) et par sekunder efter den går igang. Har prøvet med forskellige cddrev og diskette drev. Har pillet harddisken og lydkortet fra. flyttet rammene rundt.

Systemet:
P5HX-A ECS mobo
200mhz P1
Avatar billede levithan Nybegynder
18. marts 2006 - 17:54 #1
har du prøvet med en anden boot cd eller diskette?.
Avatar billede troels54 Nybegynder
18. marts 2006 - 18:00 #2
Jeg har prøvet med flere boot disketter men kun med en boot cd. Symptomerne er de samme om jeg bruger cd eller diskette.. den stopper med at læse noget efter et par sekunder.. Curseren står stadig og blinker på skærmen, men intet sker.
Avatar billede levithan Nybegynder
18. marts 2006 - 18:34 #3
prøv at loade setup defaulte eller fail safe og se om det har nogen effekt

er der mange pci kort iden?
Avatar billede halifax Nybegynder
18. marts 2006 - 18:36 #4
Finder den tilsluttede IDE enheder (harddisk & cd-drev) under boot? Du kan se det på bootskærmen. Er det dækket at et logo so fjern det med ESC. Tryk PAUSE får at nå at se skærmen.
Avatar billede troels54 Nybegynder
18. marts 2006 - 18:42 #5
Den finder både cdrom og hdd, men som sagt har jeg pillet det fra for at fejlfinde. Der har siddet et ældre lydkort i i en sokkel jeg ikke lige kan huske navnet på. Grafikkortet sidder som det eneste i en PCI sokkel.

Jeg har prøvet at loade "default" og "setup" ingen forandring.
Avatar billede troels54 Nybegynder
03. september 2011 - 21:39 #6
Lukning af spørgsmål.