Avatar billede 3ddd Nybegynder
15. marts 2006 - 00:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lav CPU hastighed

Hej experter

Jeg har et problem med min bærbar, jeg kan ikke få min cpu til at køre hurtigere and 600 MHZ, selv om det er en 1.7GHz

Jeg har prøvet at formatere, men ingen held.
Jeg har også prøvet at præsse cpuen med bla. 3dmark.

Jeg har spillet en del tunge spil på det sidste, hvor af computeren blev meget varm, kan det være jeg har brændt dele af min cpu af??

På forhånd tak
Avatar billede 3ddd Nybegynder
15. marts 2006 - 00:04 #1
Det har forresten ikke lykkes mig at finde nogle indstillinger, vedrørende cpu hastigheden...

Der er tale om en Fujitsu siemens - amilo 1425
Avatar billede 3ddd Nybegynder
15. marts 2006 - 00:17 #2
Warning W5009 - Mobile processors may yield lower indexes in power management modes when throttling is enabled. Unlike desktop/standard processors that run at the maximum speed all the time (except some sleep modes) modern mobile processors are capable of multiple performance modes that vary the frequency and core voltage based on utilisation and power.
Fix: If the index is lower than expected, check the manual to see how to force the processor to run at the highest rated speed or highest performance mode.

SiSoftware Sandra Help File

Ikke noget jeg/vi ikke viste, men spørgsmålet lyder så nærmere, hvordan/hvor finder jeg indstilingen for min cpu hastighed ??
Avatar billede 3ddd Nybegynder
15. marts 2006 - 00:29 #3
Fik det selv mere eller mindre løst! :D

På stien HKEY_LOCAL_MACHINE\HARDWARE\DESCRIPTION\System\CentralProcessor\0
er det mulig at ændre sin cpu hastighed, hvilket åbenbart hjalp :)

Eneste problem nu, er at den ikke selv kan finde ud af at gå ned i hastighed når den står stille, så man manuelt må bruge "sleep" knappen på computeren
Avatar billede kenp Novice
15. marts 2006 - 10:54 #4
Kan du ikke ændre det ved strømstyringen at den skal køre med fuldspeed når den er på strøm også kun droslened når du køre eks. på batteri eller via specielle profiler.