Avatar billede kewl Nybegynder
14. marts 2006 - 10:29 Der er 3 kommentarer

læse logfil

dette er egentlig en fortsættelse på spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/694685

Kan det lade sig gøre at man 'kun' vil læse nye ting i logfilen. dvs. læse fra bunden og nye linjer?
Avatar billede bernhof Nybegynder
14. marts 2006 - 10:53 #1
Du kan sætte Position på din FileStream. Eksempel:

  Dim file As New IO.FileStream(pLogFile, IO.FileMode.Open, _
                                  IO.FileAccess.Read, IO.FileShare.ReadWrite)
  Dim reader As New IO.StreamReader(file)

  file.Position = file.Length

Derved sætter du 'cursoren' i bunden af filen, og springer således resten af indholdet over (og undgår også at skulle læse det). Hvis den fejler i ovenstående linie, kan det være fordi du skal skrive file.Length - 1.
Avatar billede kewl Nybegynder
14. marts 2006 - 13:20 #2
mit program bliver optaget når jeg kører det, dvs. min windue der skal vise udvalgte dele af loggen, ikke længere opdateres, og der står (Program not responding) kan man gøre noget ved dette?
Avatar billede bernhof Nybegynder
14. marts 2006 - 13:27 #3
Den bedste, men også ret avancerede løsning, er nok, at køre det i flere tråde. Dvs. du har en User Interface tråd, og en tråd, som læser fra filen. På den måde arbejder de to ting uafhængigt af hinanden.

En simplere løsning ville være at placere et kald til Application.DoEvents() et sted i loop'et. Den gør det samme som DoEvents i Visual Basic 6.0