Avatar billede jumario Nybegynder
02. maj 2001 - 15:37 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Disable browser adgang i win2k

Hvad er den letteste metode til at disable muligheden for at folk kan browse på nettet for en win2k bruger?? altså ud over at slette iexplore.exe osv... kan man gøre noget i AD\'et? eller er der en lettere måde?
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2001 - 16:30 #1
Du kan gå ind i netværksindstillinger og egenskaber for din opkobling så fjerner du alle flueben så kan man ikke komme på nettet du kan også gå ind et eller andet sted at fjerne TCP/IP
håber det er nok svar
Avatar billede nutten Nybegynder
02. maj 2001 - 16:49 #2
Sæt browseren til at connecte gennem en proxy, der ikke eksisterer.
Avatar billede goulduck Nybegynder
02. maj 2001 - 22:39 #3
Ingen af de 2 nævnt løsninger holder ..

bispen > Vil du have at man fjernede TCP/IP protokollen? Hvad skal netværket så bruges til?

nutten > Det skulle nok ikke tage mange sekunder for en lidt erfaren computer bruger, at regne den ud.

Jeg har dog ikke selv en løsning! :)
Avatar billede jumario Nybegynder
03. maj 2001 - 08:30 #4
Goulduck har ret..
hvis man fjerner TCP/IP kan man jo slet ikke logge på domænet og derved få tildelt de andre policies fra Domain Controlleren.

Proxy var derimod en mulighed, hvis man samtidig fjerner brugerens rettigheder til at ændre browserens connection settings i AD\'et.. hvad siger du til det goul?
Avatar billede goulduck Nybegynder
03. maj 2001 - 08:42 #5
Ja ja Jumario ... Mr.-jeg-ved-alt-om-AD-men-jeg-er-ikke-særlig-opfindsom...

Men jeg tror dog at der er en bedere måde/mere beregnet til formålet.
Avatar billede jumario Nybegynder
03. maj 2001 - 08:57 #6
jaja anders.. hellere en lappeløsning end ingen løsning!
Avatar billede cassidy Nybegynder
03. maj 2001 - 14:25 #7
Den letteste - det jo et vidt begreb :-)

Umiddelbart ville jeg fjerne brugerens \"Default Gateway\" fra TCP/IP indstillingerne - jeg antar alle brugere alligevel kører på samme subnet?

Ellers kunne du fx smide 2 netkort i en maskine, stille maskinen op som sidste bastion inden linien ud af huset - og så ellers via brugerrettigheder bestemme hvilke users hvis trafik må routes igennem denne boks.

For eksempel...  ? :-)
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
27. maj 2001 - 11:49 #8
Du opretter 2 OU\'er i AD - en til brugere der må bruge Internet og en til brugere der ikke må. Kodeordet hedder Group-policy - standard må brugeren bruge IE men den ret kan man tage væk i Group-policy. Du opretter altså en ny Group-policy på OU\'en der ikke må benytte IE.
Hvis du vil vide mere skal jeg lige have tændt min server.
For at Group-policy virker kræver det at brugeren kører W2KPro i et domaine hvor politikken er sat op eller brugeren er koblet op via TS til en server i domainet.

>Tommy
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
27. maj 2001 - 12:05 #9
Løsningen med Group-Policy har den fordel at brugerne f.eks. ikke kan browse men godt kan hente POP3 post, men kræver W2K.
En anden mulighed er at bruge fast IP på de brugere der må benytte Internet og DHCP (eller fast IP i en andet område) på de brugere der ikke må. Det kræver at man benytter en router hvor det er muligt at bestemme hvilke IP der må benytte Routeren (f.eks. 3COM 3C891 til ISDN og max 25 brugere). Den løsning har jeg benyttet et par steder med blandet net!
>Tommy
Avatar billede jumario Nybegynder
11. juni 2001 - 15:15 #10
De to sidste løsninger må betragtes som mest kvalificerede.. beklager den forsinkede point-udgivning

Cassidy, er det dig fra (eks) PCB? :)