Avatar billede martinwa Nybegynder
13. marts 2006 - 12:58 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

C5 4.0 kan ikke starte i en terminal kun som administrator

Jeg har på en windows 2003 server via termininal instaleret C5 4.0 via administrator kontoen.
Her virker det fint.

Men jeg kan ikke starte programmet som en anden bruger på systemet. Det lukket bare hurtigt ned, der kommer ikke nogen fejl.

Brugeren er tilføjet til de to C5 grupper.

Hvad kan der være galt?
Avatar billede mariaf Juniormester
13. marts 2006 - 19:04 #1
Manglende rettigheder. Især drevet kan volde problemer - der skal være fulde rettigheder. Log ind på serveren som brugren, og se om du så får adgang (du kan naturligvis ikke logge ind som administrator og så som bruger. BRugeren følger windows-loin.)
Avatar billede martinwa Nybegynder
14. marts 2006 - 07:44 #2
Tak for svar.
Jeg har prøvet, men brugeren kan komme ind i alle mapper.
Har iøvrigt også prøvet at tilføje brugeren til administrators gruppen, men det hjalp ikke :-(

Hvad kan det ellers være?
Avatar billede mariaf Juniormester
14. marts 2006 - 18:52 #3
Når brugeren er logget på terminalserveren, og kan komme ind i alle mapper, så check hans login ved at skrive set i en commandoprompt. Blandt de nederste linier står Domain og login. Dette skal stå NØJAGTIGT mage til i C5. som Domain\brugerlogin
Avatar billede martinwa Nybegynder
14. marts 2006 - 22:19 #4
Tak for svar, det vil jeg lige prøve i morgen.
Men måske et dumt spørgsmål, hvor står dette login/domain i C5?
Avatar billede mariaf Juniormester
14. marts 2006 - 22:54 #5
Du skal taste det ind der hvor du opretter brugerne. Det står ikke i C5 i forvejen. Du skal bare huske at du ikke kan oprette bruger på samme måde som tidligere. Der er i øvrigt rimelig vejledning på CD*en (hvis man forstår hvad de skriver).
Avatar billede martinwa Nybegynder
19. marts 2006 - 20:24 #6
Tak forhjælpen, det virkede :-)