Avatar billede harlis Nybegynder
13. marts 2006 - 12:41 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor er min Firewall automatisk deaktiveret?

Hej.

Ca. hver anden gang jeg starter min computer, så kommer der en advarsel frem nede i systembakken om at min firewall (Windows' egen firewall) er deaktiveret. Ikke nok med det, så gider computeren ikke rigtigt noget som helst. Jeg kan ikke åbne nogen programmer, og når jeg trykker genstart computeren, så sker der heller ingen ting.

Det eneste jeg kan gøre er at trykke luk computeren. Når jeg gør det, så begynder maskinen automatisk at lukke et program (?) der hedder MSNUnnamedWindow. Først når det er lukket gider maskinen at lukke ned. Det er det samme Hver gang!

Nogen der kan fortælle mig hvad det er, og hvad jeg skal gøre?

Har kørt 2 forskellige antivirus programmer uden held. Har også kørt Ad-Aware. ligeledes uden held...
Avatar billede ejvindh Ekspert
13. marts 2006 - 13:33 #1
Når du siger, at du har kørt antivirus og Ad-Aware, så tyder det på at du godt kan køre visse programmer. Prøv derfor følgende:

Download Hijackthis:
http://danborg.org/spy1/HJT/hijackthis.exe

Hent Ewido herfra (14 dages version af plus-versionen)
http://www.spywarefri.dk/downloads1/ewido-setup.exe
Installer og kør Ewido - opdater programmet.

Genstart til fejlsikret tilstand.
Kør en fuld scanning med Ewido. Programmet laver en lille log, som du skal kopiere herind i dit næste svar.

Genstart til normal tilstand. Kør Hijackthis.exe. Klik på "Do a systemscan and save a logfile". Efter kort tid åbnes et notepad-vindue med en logfil. Kopiér indholdet af denne logfil herind i denne tråd sammen med Ewido-loggen.
Avatar billede harlis Nybegynder
13. marts 2006 - 14:23 #2
Nu har jeg kørt Ewido i fejlsikret tilstand. Blev nødt til at køre den hurtige system skanning, da programmet lukkede ned da den store skanning var i gang...

Da jeg så genstartede computeren, kom der en pop-up med følgende besked:

Fejl under indlæsning af C:\progr~1\newdot~1\newdot~2.dll

Det angivne modul blev ikke fundet
Avatar billede harlis Nybegynder
13. marts 2006 - 14:24 #3
Her følger reporten fra Ewido:

---------------------------------------------------------
ewido anti-malware - Scanningsrapport
---------------------------------------------------------

+ Oprettet den:            14:18:35, 13-03-2006
+ Rapport-Checksum:        1E29BDD7

+ Scanningsresultat:
    HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{8A406068-D45C-40B9-A096-38AC717FB608} -> Adware.WebDir : Renset med backup
    HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{8A406068-D45C-40B9-A096-38AC717FB608} -> Adware.WebDir : Renset med backup
    HKU\S-1-5-21-2313061315-1567741345-1044646493-1006\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{8A406068-D45C-40B9-A096-38AC717FB608} -> Adware.WebDir : Renset med backup
    [524] C:\Programmer\NewDotNet\newdotnet7_22.dll -> Adware.NewDotNet : Renset med backup
    C:\WINDOWS\BHOBJ.dll -> Adware.Webdir : Renset med backup
    C:\WINDOWS\NDNuninstall6_38.exe -> Adware.NewDotNet : Renset med backup
    C:\WINDOWS\NDNuninstall7_22.exe -> Adware.NewDotNet : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Mette & Mikael\Cookies\mette & mikael@2o7[1].txt -> TrackingCookie.2o7 : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Mette & Mikael\Cookies\mette & mikael@ad.adocean[1].txt -> TrackingCookie.Adocean : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Mette & Mikael\Cookies\mette & mikael@ad.yieldmanager[1].txt -> TrackingCookie.Yieldmanager : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Mette & Mikael\Cookies\mette & mikael@ad.yieldmanager[2].txt -> TrackingCookie.Yieldmanager : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Mette & Mikael\Cookies\mette & mikael@adopt.euroclick[2].txt -> TrackingCookie.Euroclick : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Mette & Mikael\Cookies\mette & mikael@ads.pointroll[2].txt -> TrackingCookie.Pointroll : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Mette & Mikael\Cookies\mette & mikael@adtech[1].txt -> TrackingCookie.Adtech : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Mette & Mikael\Cookies\mette & mikael@advertising[1].txt -> TrackingCookie.Advertising : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Mette & Mikael\Cookies\mette & mikael@as-us.falkag[2].txt -> TrackingCookie.Falkag : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Mette & Mikael\Cookies\mette & mikael@atdmt[2].txt -> TrackingCookie.Atdmt : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Mette & Mikael\Cookies\mette & mikael@burstnet[1].txt -> TrackingCookie.Burstnet : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Mette & Mikael\Cookies\mette & mikael@com[2].txt -> TrackingCookie.Com : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Mette & Mikael\Cookies\mette & mikael@doubleclick[1].txt -> TrackingCookie.Doubleclick : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Mette & Mikael\Cookies\mette & mikael@ilead.itrack[1].txt -> TrackingCookie.Itrack : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Mette & Mikael\Cookies\mette & mikael@ivwbox[1].txt -> TrackingCookie.Ivwbox : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Mette & Mikael\Cookies\mette & mikael@komtrack[2].txt -> TrackingCookie.Komtrack : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Mette & Mikael\Cookies\mette & mikael@mediaplex[1].txt -> TrackingCookie.Mediaplex : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Mette & Mikael\Cookies\mette & mikael@msnportal.112.2o7[1].txt -> TrackingCookie.2o7 : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Mette & Mikael\Cookies\mette & mikael@oewabox[2].txt -> TrackingCookie.Oewabox : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Mette & Mikael\Cookies\mette & mikael@paypopup[2].txt -> TrackingCookie.Paypopup : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Mette & Mikael\Cookies\mette & mikael@statcounter[1].txt -> TrackingCookie.Statcounter : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Mette & Mikael\Cookies\mette & mikael@tacoda[2].txt -> TrackingCookie.Tacoda : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Mette & Mikael\Cookies\mette & mikael@tradedoubler[2].txt -> TrackingCookie.Tradedoubler : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Mette & Mikael\Cookies\mette & mikael@trafficmp[2].txt -> TrackingCookie.Trafficmp : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Mette & Mikael\Cookies\mette & mikael@trafic[1].txt -> TrackingCookie.Trafic : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Mette & Mikael\Cookies\mette & mikael@www.myaffiliateprogram[1].txt -> TrackingCookie.Myaffiliateprogram : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Mette & Mikael\Cookies\mette & mikael@yadro[1].txt -> TrackingCookie.Yadro : Renset med backup

::Rapport slut
Avatar billede harlis Nybegynder
13. marts 2006 - 14:28 #4
Her følger repporten fra HijackThis:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 14:27:24, on 13-03-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\WINDOWS\system32\CmUCReye.exe
C:\Programmer\Medion Info Display\MdionLCM.exe
C:\WINDOWS\mHotkey.exe
C:\WINDOWS\CNYHKey.exe
C:\Programmer\Home Cinema\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\PCMService.exe
C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\realmon.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\Kernel\CLML_NTService\CLMLServer.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoRpc.exe
C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoRT.exe
C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoTask.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe
C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\Kernel\TV\CLSched.exe
C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\Download\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.aldi.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: URLLink - {4A2AACF3-ADF6-11D5-98A9-00E018981B9E} - C:\Programmer\NewDotNet\newdotnet7_22.dll (file missing)
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RunDLL32.exe NvMCTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [CmUCRRun] C:\WINDOWS\system32\CmUCReye.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MedionVFD] "C:\Programmer\Medion Info Display\MdionLCM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CHotkey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ledpointer] CNYHKey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [MSPY2002] C:\WINDOWS\system32\IME\PINTLGNT\ImScInst.exe /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] "C:\Programmer\Home Cinema\PowerDVD\PDVDServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [InstantOn] "C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema Linux\ion_install.exe /c "
O4 - HKLM\..\Run: [Realtime Monitor] C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\realmon.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [Anti-Blaxx Manager] C:\Programmer\Anti-Blaxx\Anti-Blaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [New.net Startup] rundll32 C:\PROGRA~1\NEWDOT~1\NEWDOT~2.DLL,ClientStartup -s
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [updateMgr] C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\AdobeUpdateManager.exe AcRdB7_0_5 -reboot 1
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: (no name) - {B205A35E-1FC4-4CE3-818B-899DBBB3388C} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Encarta Search Bar\ENCSBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O10 - Broken Internet access because of LSP provider 'c:\programmer\newdotnet\newdotnet7_22.dll' missing
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.aldi.com/
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1130600261343
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: CyberLink Background Capture Service (CBCS) (CLCapSvc) - Unknown owner - C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
O23 - Service: CyberLink Task Scheduler (CTS) (CLSched) - Unknown owner - C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\Kernel\TV\CLSched.exe
O23 - Service: CyberLink Media Library Service - Cyberlink - C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\Kernel\CLML_NTService\CLMLServer.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: eTrust Antivirus RPC Server (InoRPC) - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoRpc.exe
O23 - Service: eTrust Antivirus Realtime Server (InoRT) - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoRT.exe
O23 - Service: eTrust Antivirus Job Server (InoTask) - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoTask.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe
O23 - Service: StarWind iSCSI Service (StarWindService) - Rocket Division Software - C:\Programmer\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindService.exe
O23 - Service: X10 Device Network Service (x10nets) - X10 - C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
Avatar billede harlis Nybegynder
13. marts 2006 - 14:29 #5
Så ved jeg ikke om du er blevet klogere? Jeg er i hvert fald ikke ;o)
Avatar billede ejvindh Ekspert
13. marts 2006 - 14:45 #6
Der er i hvert fald noget skidt i loggen, som skal væk. Et øjeblik, så laver jeg en procedure til dig :-)
Avatar billede ejvindh Ekspert
13. marts 2006 - 14:53 #7
Hent de her to programmer:
http://cexx.org/lspfix.zip
http://danborg.org/spy/Newnet/winsockxpfix.exe

Hent denne uninstaller: http://www.newdotnet.com/ det link du skal bruge skal du finde på siden, det ser således ud:
http://www.new.net/support/uninstall6_34.exe

Fjern Newdotnet/Newnet i Tilføj/fjern programmer hvis du kan.
Kør Newdotnet uninstalleren fra diskette som de skriver på siden, genstart.
Mister du din internetforbindelse skal du bruge Lspfix eller Winsockfix til at genetablere den: Kør først LSPfix, sæt flueben i I know what I am doing, klik på finish, genstart, Check om internettet virker. Gør det ikke det, så prøv Winsockfix, klik først på Reg-backup, og gem en kopi af din regdatabase, når det er slut klik på Fix, når den er færdig genstart og så skulle du gerne kunne komme på nettet igen.

Kør Hijackthis, vælg "Do a system scan only", sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked.

O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE

Genstart, prøv om du kan aktivere Firewallen. Lav også en ny log med HJT, som du lægger herind til check.
Avatar billede harlis Nybegynder
13. marts 2006 - 15:04 #8
Så er det nu jeg fortryder at jeg ikke har et diskette drev i maskinen... :o)
Avatar billede harlis Nybegynder
13. marts 2006 - 15:18 #9
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 15:16:02, on 13-03-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\WINDOWS\system32\CmUCReye.exe
C:\Programmer\Medion Info Display\MdionLCM.exe
C:\WINDOWS\CNYHKey.exe
C:\Programmer\Home Cinema\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\PCMService.exe
C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\realmon.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\Kernel\CLML_NTService\CLMLServer.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoRpc.exe
C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoRT.exe
C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoTask.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe
C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\Kernel\TV\CLSched.exe
C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Download\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.aldi.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RunDLL32.exe NvMCTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [CmUCRRun] C:\WINDOWS\system32\CmUCReye.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MedionVFD] "C:\Programmer\Medion Info Display\MdionLCM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CHotkey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ledpointer] CNYHKey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [MSPY2002] C:\WINDOWS\system32\IME\PINTLGNT\ImScInst.exe /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] "C:\Programmer\Home Cinema\PowerDVD\PDVDServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [InstantOn] "C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema Linux\ion_install.exe /c "
O4 - HKLM\..\Run: [Realtime Monitor] C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\realmon.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [updateMgr] C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\AdobeUpdateManager.exe AcRdB7_0_5 -reboot 1
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: (no name) - {B205A35E-1FC4-4CE3-818B-899DBBB3388C} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Encarta Search Bar\ENCSBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.aldi.com/
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1130600261343
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: CyberLink Background Capture Service (CBCS) (CLCapSvc) - Unknown owner - C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
O23 - Service: CyberLink Task Scheduler (CTS) (CLSched) - Unknown owner - C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\Kernel\TV\CLSched.exe
O23 - Service: CyberLink Media Library Service - Cyberlink - C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\Kernel\CLML_NTService\CLMLServer.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: eTrust Antivirus RPC Server (InoRPC) - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoRpc.exe
O23 - Service: eTrust Antivirus Realtime Server (InoRT) - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoRT.exe
O23 - Service: eTrust Antivirus Job Server (InoTask) - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoTask.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe
O23 - Service: X10 Device Network Service (x10nets) - X10 - C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
Avatar billede harlis Nybegynder
13. marts 2006 - 15:19 #10
Men det er vigtigt at huske at det IKKE er hver gang jeg tænder computeren, at min firewall er blevet deaktiveret. Så om maskinen er lavet nu kan jeg jo ikke rent umiddelbart fortælle dig... ;o)
Avatar billede ejvindh Ekspert
13. marts 2006 - 15:23 #11
Nu er HJT-loggen i hvert fald ren -- så er dén faktor i hvert fald udelukket :-)
Avatar billede harlis Nybegynder
13. marts 2006 - 15:32 #12
Jeg har lige genstartet maskinen et par gange, for at se om det virker bedre nu. De første par gange virkede det ok, men sidste gang jeg genstartede maskinen kom problemet frem igen. Det sker tit mens MSN Messenger er ved at logge på har jeg observeret... De gange det IKKE lykkes at logge på Messenger, så er det beskeden kommer med at min firewall er deaktiveret, og at min maskine muligvis er i fare...

Denne gang lykkedes det dog lige pludseligt for Messenger at logge på alligevel, hvorefter advarslen om firewall'en automatisk forsvandt...

Så jeg ved ikke om det er Messenger der er synderen...

Men alt andet lige, så har det da hjulpet: Denne gang lykkedes det jo for Messenger at komme på alligevel, selvom det først var fejlet. Den plejer aldrig at kunne logge på, hvis først det er fejlet en gang...

(Undskyld hvis jeg vrøvler lidt...)
Avatar billede ejvindh Ekspert
13. marts 2006 - 15:53 #13
Messenger kender jeg desværre ikke meget til. Jeg har læst, at den godt kan have problemer, hvis man er beskyttet bag en firewall, men jeg har aldrig hørt, at den selv skulle kunne slå firewallen fra.

Prøv om du kan få følgende til at virke: Gå ind i Start-Tilbehør-Sikkerhedscenter, klik på "Admininstrer sikkerhedsindstillinger for: Windows Firewall", klik på fanebladet "undtagelser", og se om du kan finde MSN og give den tilladelse. Hjælper det noget?
Avatar billede harlis Nybegynder
13. marts 2006 - 16:03 #14
Den var slået til. Men ved du hvad, jeg satser på at det virker nu. Det har jeg en god idé om at det gør...

Du skal have mange tak for hjælpen... Om ikke andet, så kan jeg jo altid vende tilbage, hvis noget kikser!  :o)
Avatar billede ejvindh Ekspert
13. marts 2006 - 16:51 #15
OK. Du er i hvert fald altid velkommen til at vende tilbage. Så skal jeg forsøge at hjælpe hvis jeg kan.

Du får tak for point :-)