Avatar billede tizian Nybegynder
12. marts 2006 - 20:55 Der er 8 kommentarer

DVD drevet er blevet væk!

Jeg kan ikke finde mit DVD drev...

Jeg er ikke helt klar over hvornår det skete, eller hvorfor men situationen er nu den at drevet ikke er at finde under "Denne Computer"...
Hvis jeg bruger kommandoprompten og skriver E: kan den sagtens finde den, og ligeså hvis jeg laver en genvej til E:\ på skrivebordet eller lignende... Den 'autorunner' endda!

Computeren er en bærbar Toshiba Satellite M60-164, drevet hedder "MATSHITA DVD-RAM UD-840S" (ifølge enhedshåndteringen).

Er der nogen der har oplevet noget lignende og eventuelt har en løsning på problemet?

På forhånd tusind tak!
Philip
Avatar billede boxer Nybegynder
12. marts 2006 - 21:39 #1
Måske kan du bruge nr 49:
http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no49
Avatar billede mvhansen Nybegynder
12. marts 2006 - 21:42 #2
Prøv at højerklig på denne computer
Administrator
Diskhåntering
se hvad drev bogstav den har hvis den har et der er brugt
så højerklig på den
og skift drevbogstav

mvh

mvhansen
Avatar billede tizian Nybegynder
12. marts 2006 - 22:16 #3
@ anonym: Ingen af de to fixes virker :/

@ mvhansen: Jep, det virker, men jeg vil nu gerne vide hvorfor det er sådan? Og så vil jeg da også gerne have lov at kalde mit cddrev E:...

Nogen forslag?
Avatar billede mvhansen Nybegynder
12. marts 2006 - 22:47 #4
hvis der er en anden drev der heder E skal du have kaldt den noget andet
for at kunde bruge E til din cddrev
er det en ekstern cddrev du har

mvh

mvhansen
Avatar billede matcho Nybegynder
12. marts 2006 - 23:01 #5
Prøv og slet dit drev i enhedshåndtering og genstart så installeres driverne igen.
Avatar billede tizian Nybegynder
13. marts 2006 - 15:21 #6
@mvhansen:
Det er ikke eksternt og er er ikke andre drev der hedder E :S

@matcho:
Har gjort, ingen forskel...
Avatar billede mvhansen Nybegynder
13. marts 2006 - 15:53 #7
det ser lidt mærkelig ud
hvis du kalder den et andet bokstav end E så kan du godt se den ikke

mvh

mvhansen
Avatar billede tizian Nybegynder
13. marts 2006 - 16:34 #8
Jep, så kommer den lige pludselige frem...