Avatar billede flashers Nybegynder
10. marts 2006 - 16:45 Der er 9 kommentarer

Lille program kode stump for monetas

Hej alle ved ikke hvor jeg skal stille dette spørgsmål da jeg ved det handler om  programmering men lige hvilken form for programmering.

Det handler om at der skal bruges et program der kan vise el- forbrug på pc via måler.

Det skal ikke kunne meget.
Bare at eks. hytte 1 har brugt 10 kwh. fra mandag kl. 13.00 til onsdag kl. 15.00

Ved at man kan købe et større program der har denne funktion, men da det kun er den ene funktion jeg har brug for synes jeg ikke om et program der kan 200 andre ting.

Håber opgaven kan forståes ellers skal jeg prøve at uddybe det,

Men er det noget du tror du kan klare at lave så mailo din pris flashers(a)ofir.dk
Avatar billede websam Nybegynder
10. marts 2006 - 16:50 #1
Skal det så forståes sådan at du skal taste forbruget og det så bare skal vises i en liste forden angivet hytte ?
Avatar billede flashers Nybegynder
10. marts 2006 - 17:32 #2
nej ikke helt den skal live opdatere, så du hele tiden kan se forbruget, uden nogen form for indtastning
Avatar billede websam Nybegynder
10. marts 2006 - 17:55 #3
Ok det vil sige at der skal hentes data direkte fra el-måleren ?
Avatar billede flashers Nybegynder
10. marts 2006 - 18:36 #4
ja det er sådan men til disse elmålere findes der pc kort så det er bare programmet der skal fange den data indput der sendes
Avatar billede websam Nybegynder
10. marts 2006 - 18:38 #5
Ok der bliver jeg nød til at stå af det rækker min viden ikke til desværre.

Men jeg håber da der er andre der kan hjælpe dig med det.

/Websam
Avatar billede ljm21 Praktikant
10. marts 2006 - 19:06 #6
Følger der noget development-kit eller programeksempler med dit pc-kort?
Hvis der ikke gør det, tror jeg det bliver meget dyrt for dig at få noget udviklet, da der så skal laves lidt reverseengineering for at finde ud af hvordan data fra dit kort skal fanges.

Kan du komme med lidt flere oplysninger omkring kortet, protokoller og hvad du ellers ved?

Lars
Avatar billede japping Nybegynder
11. marts 2006 - 13:13 #7
Ja, vi skal vide hvad du har af kort samt hvad du ved om protokollen. Protokollen er en form for sprog man anvender til kommunikationen med el-måleren.
Avatar billede flashers Nybegynder
12. marts 2006 - 19:55 #8
skal prøve at undersøge det hurtigst muligt.
Avatar billede ljm21 Praktikant
22. marts 2006 - 21:05 #9
Fandt du ud af noget?