Avatar billede kappel Nybegynder
09. marts 2006 - 08:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Langsom PC

Hej

Min computer opfører sig underligt, det tager mega lang tid at åbne Internet Explorer og herefter tager det lang tid at finde siden.

Jeg har lagt mærke til at iexplorer somme tider tager 100% af cpu.

Computeren er fornylig geninstalleret med windows xp sp2

Har set de øvrige indlæg om iexplorer og 100 % cpu, men jeg er stadig i tvivl om hvad jeg skal gøre, så derfor dette spørgsmål, håber I kan hjælpe.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
09. marts 2006 - 08:29 #1
Avatar billede kappel Nybegynder
09. marts 2006 - 10:29 #2
EWIDO
---------------------------------------------------------
ewido anti-malware - Scan report
---------------------------------------------------------

+ Created on:            10:28:17, 09-03-2006
+ Report-Checksum:        55DB6700

+ Scan result:

    C:\Documents and Settings\M&M\Cookies\m&m@2o7[2].txt -> TrackingCookie.2o7 : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\M&M\Cookies\m&m@advertising[2].txt -> TrackingCookie.Advertising : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\M&M\Cookies\m&m@atdmt[1].txt -> TrackingCookie.Atdmt : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\M&M\Cookies\m&m@server.iad.liveperson[1].txt -> TrackingCookie.Liveperson : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\M&M\Cookies\m-m@2o7[2].txt -> TrackingCookie.2o7 : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\M&M\Cookies\m-m@adtech[1].txt -> TrackingCookie.Adtech : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\M&M\Cookies\m-m@advertising[1].txt -> TrackingCookie.Advertising : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\M&M\Cookies\m-m@atdmt[1].txt -> TrackingCookie.Atdmt : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\M&M\Cookies\m-m@burstnet[2].txt -> TrackingCookie.Burstnet : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\M&M\Cookies\m-m@mediaplex[1].txt -> TrackingCookie.Mediaplex : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\M&M\Cookies\m-m@microsoftwga.112.2o7[1].txt -> TrackingCookie.2o7 : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\M&M\Cookies\m-m@server.iad.liveperson[2].txt -> TrackingCookie.Liveperson : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\M&M\Cookies\m-m@tacoda[1].txt -> TrackingCookie.Tacoda : Cleaned with backup

::Report End

--------------------------------------------------------------------

HJT log
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\WgaTray.exe
C:\Programmer\ewido anti-malware\SecuritySuite.exe
C:\Documents and Settings\M&M\Skrivebord\HJT\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://links.kappels.net/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ashMaiSv] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashmaisv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe" -lang 1033 -noicon
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] C:\WINDOWS\System32\mstask.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [eMuleAutoStart] C:\Programmer\eMule\emule.exe -AutoStart
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: AutoStart IR.lnk = C:\Programmer\WinTV\Ir.exe
O4 - Global Startup: EPSON CardMonitor.lnk = ?
O4 - Global Startup: hp psc 1000 series.lnk = ?
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Start Palmbutler.lnk = C:\Programmer\Palmbutler\program\pbMediaCenter.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1137922072180
O16 - DPF: {A1F2F2CE-06AF-483C-9F12-D3BAA72477D6} (BatchDownloader Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/PhotoSwap/DigWXMSN.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - https://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O18 - Protocol: talkto - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
O23 - Service: Sunbelt Kerio Personal Firewall 4 (KPF4) - Sunbelt Software - C:\Programmer\Sunbelt Software\Personal Firewall 4\kpf4ss.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\System32\HPZipm12.exe
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
09. marts 2006 - 10:39 #3
Det kan være vi har misforstået hinanden pga jeg ikke skrev noget, men jeg ville have haft du skulle brugt guiden der hvor der står "langsom pc", en generel oprydning på din pc.
Avatar billede kappel Nybegynder
09. marts 2006 - 10:40 #4
jeg har kørt en Ewido og en HijackThis

Er der noget at se i loggen?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
09. marts 2006 - 10:48 #5
Det skal du have en anden til at se på, eventuelt lukke det spørgsmål her, og oprette et nyt under virus. Om de vil tjekke Hijackthis.
Avatar billede kappel Nybegynder
09. marts 2006 - 10:52 #6
oki det prøver jeg
Avatar billede kappel Nybegynder
09. marts 2006 - 10:52 #7
ellers tak for hjælpen og din tid
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
09. marts 2006 - 10:57 #8
Det var så lidt.)Du skal lige acceptere dit eget svar før det er lukket.
http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar