Avatar billede johnlykk Nybegynder
07. marts 2006 - 19:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Varmepumpe i Bilka

Jeg overvejer at købe en varmepumpe til min udestue, hvor jeg ellers har en enkelt radiator som holder den frostfri ( 5-10 C ).
Nu dyrker jeg en del orkideer og andre ting og vil gerne hæve temperaturen yderligere om vinteren ( 10-15 c ).
Udestuen er 20 m2 og iøvrigt velisoleret.
Spørgsmål 1. Er den de annoncerer med i Bilka noget værd ?
Spørgsmål 2. Er det en dum ide ?

Lilium
Avatar billede bredker Nybegynder
07. marts 2006 - 20:48 #1
1: nej , generalt er de billige gør det selv pumper ikke pængene værd
men hvis du vil ofre det dobbelte , og få en ordentlig , er det en god indvestering , de er ret effektive , og kan spare en del på varmeregningen
det var vist også svar på nr 2
Avatar billede yxos Nybegynder
07. marts 2006 - 21:06 #2
Hvilken bumpe er det helt præcis vi taler om?  Bilka's katalog har ikke nogen pumpe i denne uge, så vidt jeg kan se, eller har jeg overset noget?
Avatar billede yxos Nybegynder
07. marts 2006 - 21:06 #3
Pumpe, ikke bumpe  :-)
Avatar billede johnlykk Nybegynder
07. marts 2006 - 21:38 #4
Side 27 nederst til højre -pris 2999. Katalog gældende fra 5-11 marts.
Hvad den hedder står der intet om-heller ikke om den er fyldt og kan monteres umiddelbart eller om der skal VVS mand til ( jeg ved, at nogle enkelte er fyldt med det de nu skal fyldes med og kan tilsluttes uden VVS / elektriker ).

Lilium
Avatar billede yxos Nybegynder
07. marts 2006 - 21:50 #5
Nå, dén fikse lille fætter.
Kender den ikke. Du må nok spørge i butikken. Det kan da være den er go' til prisen, og hvis du er lidt fiks på fingrene og selv kan tilslutte den, så er det da varme til en go pris.
Generelt vil jeg dog give Bredker ret. Pris og kvalitet hænger som regel sammen. Du skal nok ikke regne med at du får verdens 8nde vidunder.
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2006 - 07:34 #6
Jeg har siden d. 29 okt. 2005 opvarmet begge mine stuer med en JM3E fra http://www.andes.dk pris 4000,00 kr Opvarmningen har kostet under 1/3 af hvad det normalt har kostet. Så jo en varmepumpe er en rigtig god investering
Avatar billede johnlykk Nybegynder
12. marts 2006 - 14:40 #7
Smid lige et svar Bredker så du kan få dine point.
Til orientering så varmepumpen godt ud, men de havde den selvfølgelig først på lager fra d. 18-3! Hvem ka`ikke Bilka.
Lilium
Avatar billede bredker Nybegynder
12. marts 2006 - 15:59 #8
ok , håber du fik svar på det du søgte
Avatar billede cowhead Nybegynder
02. september 2007 - 13:24 #9
Jeg vil gerne hurtigt give min mening. Jeg har ikke de store erfaringer med andes men tilgengæld har jeg lige købt et panasonic varmepumpe anlæg ved O.S Teknik i haderslev www.osteknik.dk pris 10.000,00 kr.

Jeg har el raditatore lige p.t. varmepumpe kontra el raditator får jeg ca. 4 gange så meget for pengene med en varmepumpe, også har jeg også kølig værelse til om sommeren

desuden får jeg 5 års garanti!
Avatar billede johnlykk Nybegynder
03. september 2007 - 07:46 #10
Jeg kan lige fortælle. at min varmepumpe har fungeret upåklageligt hele vinteren og har her i sommer været med til også at køle min udestue ned.
Den har været alle pengene værd.

Lilium