Avatar billede fckfan1 Nybegynder
07. marts 2006 - 15:43 Der er 6 kommentarer

Ekstra Memory

Jeg skal købe en imac, og kan ikke helt finde ud af om jeg skal opgradere fra 512MB DDR2 SDRAM til 1GB DDR2 SDRAM...det koster 790 kr (uddannelses-pris)

Kan det betale sig?
Avatar billede Stigers Juniormester
07. marts 2006 - 16:32 #1
Det kommer jo helt an på hvad imac´en skal bruges til!
Avatar billede fckfan1 Nybegynder
07. marts 2006 - 17:07 #2
Den skal bruges til at redigere film på...og bare til hverdags brug..!
Avatar billede Stigers Juniormester
07. marts 2006 - 17:29 #3
Så kan du ikke undvære de ekstra 512 mb ram.
Avatar billede egonspock Seniormester
08. marts 2006 - 18:25 #4
Hvis det er en af de nye intel-iMacs, så skal den minimum have 1 GB for at køre godt, og hvis du skal bruge den til videoredigering må der gerne komme mere i!
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
03. juli 2006 - 17:34 #5
uanset hvad, så er 1gb i en mac, minimum, ja den kan køre med 512, men den køre ikke særlig imponerende, hvis du har planer om at redigere film, surfe, lytte musik, osv på samme tid så vil du hurtig blive velkendt med "beachball of death"
har selv en imac G5 als, med 1gb i, de første 3 måneder jeg havde den var der kun 512 i, de extra 512 gjorde godt.
Avatar billede bovling Nybegynder
05. oktober 2006 - 18:57 #6
Du kan opgradere for ca. det samme ved selv at købe ram over nettet, og selv sætte dem i. Det har jeg prøvet, og det virker fint.! du kan få nogle links hvis det har interesse...

Mvh
Anders