Avatar billede heindorff Nybegynder
07. marts 2006 - 13:22 Der er 6 kommentarer

Mediaplayer - bliver spurgt om jeg vil gemme filen.

Ohøj,

Når jeg f.eks. vil se et afsnit med den folkekære flodhest Dolph og klikker på et afsnit på den respektive webside (DR.dk), bliver jeg spurgt, om jeg vil gemme filen. Når den er gemt kan jeg åbne den i Mediaplayer, men det er jo ikke lige sådan det skal fungere.

Det er Mediaplayer filer jeg forsøger at åbne (.asx). Det sker altid, f.eks. også på www.flattv.dk.

Hvordan får jeg disciplineret Mediaplayer, så videostreams åbner op direkte deri? Eller er det i virkeligheden Internet Explorer, der driller... ? Jeg mindes, at jeg før i tiden kunne vælge, om Mediaplayer skulle åbne integreret i Explorer eller for sig selv.
Avatar billede kalp Novice
07. marts 2006 - 13:26 #1
skal du ikke bare sætte et flueben i spørg ikke en anden gang eller hvad den nu skriver.

Den plejer, at åbne wmp med mig
Avatar billede heindorff Nybegynder
07. marts 2006 - 13:32 #2
Nej, jeg får ikke muligheden for at åbne filen, før den er gemt.

Jeg må hellere uddybe. Nu forsøgte jeg lige at se en video på Flattv.dk.

Jeg bliver spurgt: "Vil du gemme denne fil?" og får to valgmuligheder, "Gem" og "Annuller". I boksen står der forneden: "Filen, som du er ved at hente, kan ikke åbnes af standardprogrammet. Filen er enten beskadiget eller har forkert filtype. Af sikkerhedsgrunde, anbefales det, at filhentningen annulleres".

Den fejlmeddelelse kommer hver eneste gang, selvom jeg henter i Mediaplayers format og filen med ret stor sandsynlighed aldrig er beskadiget.
Avatar billede gurly Praktikant
07. marts 2006 - 17:40 #3
Filerne på dr tv er ikke nogen man sådan må kunne hente, det kræver normalt et program som feks win media recorder der kan opsnappe streamet video. så for mig ser det ret underligt ud at du overhovedet kan gemme asx filerne !!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede gurly Praktikant
07. marts 2006 - 17:43 #4
Flere af tingene på dr feks krøninken kan ovnikøbet kun afspilles i den specielle krøniken player, er du sikker på det er filerne du gemmer eller er det kun linket til dem ?
Avatar billede heindorff Nybegynder
07. marts 2006 - 17:45 #5
Gurly:

Det er nok kun linket, men det er jævnt irriterende uanset. Lortet skal bare åbne i Mediaplayer med det vons. :)
Avatar billede gurly Praktikant
07. marts 2006 - 17:59 #6
Ja men hvis i hvert fal en del af det på dr er kopibeskyttet så kan det altså kun det det er beregnet til  c",)