Avatar billede jensen363 Forsker
07. marts 2006 - 10:19 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Screendump af bestemt område af formular

En analysedatabase består af en lang række grafiske resultater, hvoraf nogle skal benyttes i PowerPoint - præsentationer.

Til det formål har jeg behov for at lave noget Copy/Paste, men udelukkende på de delområder i formularen som er interssant, dvs. ALT + Printscreen er ikke godt nok ... heller ikke en løsning hvor brugeren tvinges til at beskære i MS-Paint

Er den er helt(delvis automatiseret løsning i Access ?
Avatar billede kalp Novice
07. marts 2006 - 10:22 #1
måske kan du med hypersnap
http://www.hyperionics.com/hsdx/
Avatar billede jensen363 Forsker
07. marts 2006 - 10:24 #2
Hypersnap og lignende kender jeg godt, men det skal være 100 % integreret i Access
Avatar billede kalp Novice
07. marts 2006 - 10:30 #3
Marker område... tryk ctlr+c og indsæt i powerpoint.. er det afprøvet?
har ikke mulighed for, at teste selv lige nu.
Avatar billede jensen363 Forsker
07. marts 2006 - 10:33 #4
Dette er desværre ikke umiddelbart muligt i Access
Avatar billede nva Praktikant
07. marts 2006 - 10:36 #5
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2006 - 11:08 #6
Er det en popup-box du gerne vil have et screendump af?
Avatar billede jensen363 Forsker
07. marts 2006 - 11:12 #7
Der er tale om en lang række grafer, placeret på tabstrip´s. Hver graf præsenterer et eller andet resultat af et udvalgt datasæt, og det er netop denne graf som skal kunne Copy/Pastes til PowerPoint
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2006 - 11:13 #8
...men hvad mener du med, at "det skal være 100 % integreret i Access"???
Avatar billede jensen363 Forsker
07. marts 2006 - 11:15 #9
En form for funktionsknap, som brugeren kan aktivere, når han/hun har det ønskede grafiske resultat visualiseret i formularen ...

Funktionsknappen skal så kopiere grafen til clipboard, hvorefter brugeren herfra kan indsætten den i sin PowerPoint-præsentetion
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2006 - 11:17 #10
Ok, hør her:
For at tage et skærmdump af hele skærmen, bruges: "print screen"
For at tage et skærmdump af en aktiv del af skærmbilledet, bruges: "Alt Gr" + "print screen" samtidig.
Er dette løsnnigen for dig?
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2006 - 11:19 #11
...for jeg tror nemlig ikke, at Access har den funktion indbygget.
Men evt. kunne du skrive ud for knappen, at brugeren skal benytte disse 2 taster, for at kunne indsætte billedet i en PowerPoint-præsentetion.
Avatar billede jensen363 Forsker
07. marts 2006 - 11:24 #12
ALT Gr + Print Screen giver ikke det ønskede resultat... den kopierer hele formularen, ikke kun grafen
Avatar billede jensen363 Forsker
07. marts 2006 - 11:26 #13
Kan man på nogen måde gøre en underformular ( som graferne findes i ) til den aktive del af skærmbilledet, og derefter benytte ALT Gr + Print Screen  ????
07. marts 2006 - 11:44 #14
... hvis 'folk' endelig skal fortælle alle mulige kombinationer af [PrintScrn] tasten så vil jeg også bidrage:
http://www.gadwin.com/printscreen/
Avatar billede rafn12 Nybegynder
08. marts 2006 - 09:23 #15
hvis det er kun er diagrammer kan du blot gå i rediger eller højre klikke på diagrammet og gå i chart objekt og vælge konverter, så vælger du microsoft Graph chart og trykker ok. nu kan diagrammet copy paste ligeså tosset du vil til alle Office programmer.
Avatar billede jensen363 Forsker
08. marts 2006 - 09:27 #16
Der er tale om en applikation, hvor slutbruger ikke har mulighed for at aktivere hverken design eller redigeringsmode :o(
Avatar billede rafn12 Nybegynder
08. marts 2006 - 09:49 #17
hvis du konverter alle diagrammer og gemmer selvfølgelig:-), burde slutbrugeren også kunne copy/paste
Avatar billede rafn12 Nybegynder
08. marts 2006 - 09:53 #18
Har lige testet det i en db hvor brugeren ikke kan redigere, gå i design, men kun "kigge" og det virker hvis blot jeg konverter diagrammerne kan der bruge Ctrl+c og så paste i powerpoint.
Avatar billede jensen363 Forsker
08. marts 2006 - 09:56 #19
prøver lige at arbejde med det
Avatar billede jensen363 Forsker
09. marts 2006 - 08:27 #20
Desværre ikke nogen brugbare løsninger endnu
Avatar billede jensen363 Forsker
13. marts 2006 - 10:14 #21
Lukker spørgsmålet