Avatar billede heindorff Nybegynder
07. marts 2006 - 04:40 Der er 11 kommentarer

Henvisninger til topprofessionelle designere.

Jeg har et eksisterende webdesign, der skal shines op og gøres perfekt. Det haster lidt. Stilen skal være "clean"/simpel. Enkelt design, hvor få særlig vigtige felter springer i øjnene via kontraster/fængende detaljer.

Til det søger jeg henvisninger til virkelig dygtige grafikere. Det er lidt en smagssag, men her er et par eksempler på grafikere (eller bureauers grafikere, om I vil), jeg synes er dygtige:

appetizer.dk
haugekildegaard.dk

Førstnævnte har ingen referencer i den stil, jeg søger til dette projekt. Sidstnævnte bureau vil jeg kontakte, men jeg kunne godt tænke mig lidt flere forslag - og jeg finder kun elendige såkaldte "webdesignere" på Google lige nu.

Kender I til andre, knivskarpe og kreative danske designere i høj kaliber? Toppen af poppen?
Avatar billede uldumsedb Nybegynder
07. marts 2006 - 05:36 #1
jeg kunne da godt tænke mig vog høre  hvad du mener med dårlig /eldige webgrafiker jeg synes at du skulle modere dit sporg/tekst noget få jeg går ikke ud fra du selv er spicilist da du søger efter andre så man kan ikke tilade sig at kalde andre elendige eller dårlig det er bare fordårligt
Avatar billede doggy82 Praktikant
07. marts 2006 - 08:33 #2
Janteloven...
uldumsedb> Jeg synes du skal moderere dit sprog.
Hvad er det for en hippie-holdning at vi alle er lige gode.

Der er massere af dårlige "webdesignere".
Og det er da fint nok hvis man ikke har budget'et til at få det lavet ordenligt.

Men du mener åbenbart at det er lige meget hvem man får til at lave sit site?!
Det bliver lige godt lige meget hvem man vælger?
Avatar billede goldenshower Nybegynder
07. marts 2006 - 08:48 #3
måske du kunne vise os hvad der er der skal "shines" op ;-)

i øvrigt helt enig med doggy22, der ER urimeligt svært at skelne mellem unge ildsjæle med begrænset talent, som efter et 18 mdr's kursus mener at de kan
titulere sig designere og rigtige (rutinerede) designere med baglandet i orden.

jeg sender dig gerne info, referencer samt et estimat på pris/tid
hvis du altså ligger en email der kan sendes til ;-)

jeg vil iøvrigt mene at hverken;
appetizer.dk
haugekildegaard.dk
ikke ligefrem er toppen af poppen, men midelmådigt dog rimeligt Ok, webdesign....
men der findes nu masser (også DK) som er i en helt anden (bedre) klasse ;-)
Avatar billede mnt Nybegynder
07. marts 2006 - 08:56 #4
Hej,
Mit navn er Mads Timmermann. Jeg arbejder dagligt med design og udarbejdelse af hjemmesider, både i reklamebureau og freelance.
Jeg kan designe flotte, brugervenlige og stabile hjemmesider, og håber på at du finder det interessant at få lavet en hjemmeside hos mig.

Håber på din interesse samt at høre fra dig.

mads(a)timmer.dk
www.timmer.dk <-- referencer
+45 61 68 20 93
Avatar billede zambezi Nybegynder
07. marts 2006 - 09:04 #5
Her er jeg: www.abc-studio.dk
Avatar billede heindorff Nybegynder
07. marts 2006 - 12:26 #6
Uldumsedb:

Modere mit sprog? Jeg kalder bare en spade for en spade. Selvfølgelig kan jeg tillade mig at bedømme om andre gør det godt eller ej, selvom jeg ikke personligt er dygtig med f.eks. en pensel. Jeg har æstetisk sans og er visuelt præget, hvilket er nok. Hvis jeg ikke måtte bedømme andres arbejde, så ville jeg satme ikke komme langt i denne verden, særligt ikke som iværksætter og chef.

Goldenshower:

Nej, de er ikke cremen af cremen, men de var lige de bedste jeg kunne finde kl. 4 i nat - og helt dårlige er de jo ikke.

Du må meget gerne sende mig en stak referencer, så vender jeg lige straks tilbage. heindorff @ gmail.com

Kan jeg få dig til at opremse andre grafikere/bureauer, hvis arbejde du har respekt for, selvom du er med på buddet? Det er måske at presse citronen, men jeg mangler lidt inspiration, som jeg kan pege på, når den rette grafiker er fundet (måske dig).

mnt:

Ingen af dine referencer er i nogenlunde den stil jeg søger. Det er lidt røvet, når vi bedømmer jer udelukkende på den stil I har brugt i referencer, da I selvfølgelig kan meget mere og andet, men opgaven haster som sagt lidt, så...

Men tak for din kommentar. Dit arbejde er bestemt ikke dårligt! :-)

Zambezi:

Tak for kommentaren, men det er slet, slet ikke den "stil" jeg søger.

ALLE ANDRE:

Jeg hører stadig meget gerne bud på dygtige danske grafikere, der arbejder med design af websider. Bemærk ordvalget "grafiker" frem for "webdesigner" (ofte udviklere der prøver kræfter med grafiken - og taber kampen).
Avatar billede puddelundercover Nybegynder
07. marts 2006 - 15:13 #7
>> "grafiker" frem for "webdesigner" (ofte udviklere der prøver kræfter med grafiken - og taber kampen)

Sikke noget vås... Webdesignere lever af at levere GUI's til brug på internettet, hvorimod (ved ordets betydning) grafikere laver grafik. Hvis du mener at en grafiker som kan lave en fin brochure af samme grund kan lave en god webside, så tager du kraftigt fejl! (Ikke sagt, at mange ikke kan).

Der findes en masse selvbestaltede "webdesignere", som ikke har en klap forstand på webdesign (de er efter min mening ikke webdesignere) - Ligeledes er der et hav af grafikere som ryger i præcis samme kategori.

At sige at webdesignere taber kampen, dét er blot ignorant.
Avatar billede heindorff Nybegynder
07. marts 2006 - 15:19 #8
Puddel:

Ignorance, mener du velsagtens. Jeg skrev "ofte". Det er ikke en generalisering, men blot en tør konstatering af, at der findes ufattelig mange selvbestaltede såkaldte "designere", der ikke kan se forskel på sort og rød og kun sjældent har en anelse om, hvad ordet symmetri betyder.

Du har fuldstændig ret i, at dygtige grafiske designere ikke nødvendigvis kan designe websider. Derfor skrev jeg også "dygtige danske grafikere, der arbejder med design af websider".

Og nej, de webdesignere, der er helt uden evner "taber" såmænd heller ikke altid kampen. Der er jo så rigeligt med folk i danmark, der er fløjtende ligeglade med det æstetiske - og dermed også kunder til dem.

Nok metadebat.

Kan du henvise til dygtige grafikere eller webdesignere, om du vil (labelen er jeg ligeglad med, bare de er dygtige)?
Avatar billede puddelundercover Nybegynder
07. marts 2006 - 15:46 #9
Desværre ikke, leder selv med lys og lygte - De få freelancere jeg har er ikke længere nok...

Jeg vil dog give dig ret i, at den slags ikke er let at finde på Google ;-)
Avatar billede pehory Nybegynder
07. marts 2006 - 18:04 #10
Avatar billede mnt Nybegynder
07. marts 2006 - 23:12 #11
Hej igen,
Tak for dine ord.
Jeg synes alligevel vi skal tage en snak om din opgave pr. telefon. Dine stil-ønsker m.m. er samme som jeg arbejder meget med dagligt. Min hjemmeside indeholder nogle referencer, men da jeg har mange opgaver pt., er mange endnu ikke lagt ud på timmer.dk.

Lad os tage en snak pr. telefon > 61682093

Glæder mig til at høre fra dig igen.
Mads Timmermann