Avatar billede diboluz Nybegynder
07. marts 2006 - 01:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Cronjobs bliver ikk udført

Hej folkens, har et problem, mine i crontab angivede cronjobs bliver ikke udført...

Har sat dem ind via crontab -e og de er der også når jeg kigger i crontab -l, det er både php og pl scripts osv...

De dukker op i sysloggen, men der står ikke error eller noget ved, men de bliver bare ikke udført.

Nogen der evt kan hjælpe mig lidt på vej med at rette det?
Avatar billede mfalck Praktikant
07. marts 2006 - 09:21 #1
det nemmeste er at omdirrigere output til en fil ala:

20 * * * *    /sti/til/script >> /tmp/output.txt 2> /tmp/output.err

så vil du kunne se eventuelle beskeder i de to filer i /tmp.
Avatar billede diboluz Nybegynder
07. marts 2006 - 11:25 #2
Hmm det der skal køres (et php script) har jo sådan set ikke rigtig noget output, kan bare se det ikke bliver kørt. Kører jeg scriptet manuelt, gør det det det skal, dvs scriptet virker.
Avatar billede mfalck Praktikant
07. marts 2006 - 11:40 #3
ok - evt kan du lave en test med perlscriptet hvis det laver noget output, eller sætte et par print-sætninger ind i php-scriptet
Avatar billede diboluz Nybegynder
07. marts 2006 - 14:53 #4
Hej mfalck, tak for det tip der, nu har jeg i hvert fald set at mit backup.pl ikk kan få adgang til mysql'en i hvert fald... Det er det backuptool der følger med pd-admin jeg bruger, hvis det siger dig noget? Synes overhovedet ikke jeg kan finde et sted hvor jeg angiver hva pass skal være, og synes jeg har rodet det hele igennem nu, har du en ide?
Avatar billede mfalck Praktikant
07. marts 2006 - 15:06 #5
hej igen

nej - jeg kender ikke lige til pd-admin - har du et link til det så kan evt kigge på det.
Avatar billede diboluz Nybegynder
07. marts 2006 - 15:07 #6
Hmmm har lige fundet det... .err fortæller mig at det er root der bliver nægtet adgang, men i config filen står den slet ikke til at bruge root, det er meget strange... Kigger lige liddt mere på det... men det undrer mig stadig at mine php scripts ikke bliver kørt...
Avatar billede diboluz Nybegynder
07. marts 2006 - 15:48 #7
Tja, har fundet ud af det mht mine .pl filer, men mine php filer kører stadig ikk, skal jeg bare prøve at sætte den til at "printe" noget på skærmen, og så den smider den over i sådan en error fil også og se hvad den siger?
Avatar billede diboluz Nybegynder
07. marts 2006 - 19:08 #8
Still no go :(
Avatar billede mfalck Praktikant
07. marts 2006 - 20:39 #9
kan du køre php-scriptet fra en kommando linje
Avatar billede diboluz Nybegynder
08. marts 2006 - 14:45 #10
Ja, kan jeg... har fået det til at virke nu... Ved at skrive hele php stien foran stien til scriptet...
Avatar billede mfalck Praktikant
08. marts 2006 - 14:58 #11
ok - ja det er fordi cron kører i et begrænset miljø så ikke alle paths er sat op.
Avatar billede mfalck Praktikant
08. marts 2006 - 14:58 #12
og et svar :-)