Avatar billede jediwannabee Nybegynder
06. marts 2006 - 20:19 Der er 8 kommentarer

Bærbar genstarter hele tiden.

Hej. Ved ikke om det er den rigtige katerori.
Jeg har en bærbar som skulle tømmes for vigtige filer til min stationære. Jeg kopierede filerne i en mappe så det var nemmere at holde styr på. Så skete der et eller andet under kopieringen og den genstartede. SÅ kommer skærmen frem hvor man kan vælge fejlsikret tilstand osv. Jeg vælger windows xp og win startup skærmen kommer frem. Så kommer der meget hurtigt en blå fejlbesked, men kan slet slet ikke når at læse det, og den genstarter. Prøver fejlsikret tilstand.. Sker der samme. Prøver de andre (netværkskommando og dosprompt) Det samme. Så kan slet ikke komme i kontakt med den. Der ligger nogle filer som ikke må slettes så valgmulighederne er få. Ingen rescue eller nyinstall. Prøvede at installere på et andet drev (D:\), men det var et ukendt filsystem så den ville formarere først. Der er ingen A-Drev i, så kan ikke komme en bootdisk i og kopiere filerne over på D:\. Har prøvet en Windows Reparer. Men den ville ikke.
SÅ den er virkelig slem.
Har prøvet at finde en windows bootcd på nettet, men den kommer ikke ud i en dosprompt.
Så nogle gode forslag?
help??? :D
Avatar billede kalp Novice
06. marts 2006 - 20:22 #1
Smid harddisken i en USB Boks og overfør de vigtige data til en anden maskine..

Det er mit forsalg i hvertfald.. har du ikke en USB Boks så koster de under 200kr hos zitech
Avatar billede kalp Novice
06. marts 2006 - 20:24 #2
Avatar billede jediwannabee Nybegynder
06. marts 2006 - 20:26 #3
Øhh... Har ikke så meget forstand på bærbare.. Men kan man sådan udenvidere tage en harddisk ud af sådan en?? :s
Avatar billede kalp Novice
06. marts 2006 - 20:28 #4
så er det denne du skal bruge.. og så blev det under 200kr alligevel:P
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=158935

og ja det kan du godt.. der er en plade enten i siden eller bunden som du kan skrue af og så har du direkte adgang til Harddisken
Avatar billede kalp Novice
06. marts 2006 - 20:29 #5
Du sætter bare harddisken over i USB boksen.. tilslutter den en anden maskine via. usb kablet og så hopper den op under Denne Computer som et flytbart drev:)
Avatar billede jediwannabee Nybegynder
11. marts 2006 - 16:47 #6
Så fik jeg købt sådan en fyr der.
Fandt harddisken i den bærbare og tog den ud. Det første problem var så at selve kabinnettet var for småt til at harddisken ku være der.. Men det var også ok. Ku jo bare bruge selve indmaden. Det andet problem er så, at når jeg sætter usb stikket i indmaden, så kører harddisken så rundt. Og rundt. Og hele windows bliver meget meget langsomt. Den lyd når man insætter en usb enhed lyder, men der sker ikke noget. Kommer ikke noget ekstre drev. Når jeg tager stikket ud af indmaden, så kører hele windows normalt igen, og alle de vinduer jeg har trykket på kommer op og ned.
Er det så selve den USB ting eller er det harddisken som brokker sig??
/help

:D
Avatar billede kalp Novice
11. marts 2006 - 17:35 #7
det er nok harddisken.. du siger den ikke kunne være i USB boksen? så går ud fra du bare har tilsluttet den uden, at sætte boksen uden om?

en god ide ville være at forbinde... vente til windows har registreret drevet om det så tager tid og så prøv at se om du ikke får adgang til det.

det kunne godt lade til at din hd ikke har det særlig sundt. Eftersom det er en bærbar så er mit spørgsmål om når du anvender den ligger du den så på et bord ellers ligger den på dine lår og dine ben på et bord? :) altså så bærbaren sidder skråt?
Avatar billede jediwannabee Nybegynder
23. marts 2006 - 07:15 #8
Hej. Ja det hjalp ikke det med at lægge den på skrå eller noget.
Jeg hentede et diagnoseprogram fra seagate og bootede op. Den fandt så en hulens masse bad sectors. Men de ku rent faktisk repereres. Men sletter den så de data der ligger i den sektor??

(sagen ruller endnu :)  )