Avatar billede st3ff Nybegynder
06. marts 2006 - 12:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Internet der falder ud

Mit internet har en tendens til at falde ud hvis jeg begynder på mere krævende opgaver som f.eks. download af programmer eller film, dette kan dog løses ved at bruge windows egen knap "reparer" men dette er dog lidt belastende i længden.
Bruger Opera 8.51o og internet explorer 6.0
Internetudbyderen er TDC
Avatar billede Frederik Nybegynder
06. marts 2006 - 18:49 #1
Er computeren direkte tilkoblet dit modem??
Jeg har før haft problemer med at min router ville smide mig af nettet, men det var en fejl i routeren der var skyld i dette.. Så hvis du evt. er koblet på en router eller lignende, så kan dette måske være årsagen til dit problem.

- XuZeM
Avatar billede st3ff Nybegynder
06. marts 2006 - 21:13 #2
Jeg er koblet igennem en router, men da dette er en forbindelse som også blvier brugt af en anden bærbar, er det underligt at det kun er den ene maskine der lider under dette problem
Avatar billede Frederik Nybegynder
06. marts 2006 - 23:00 #3
Den forrige router jeg havde, var vi også flere der var koblet på. Men sørg for at indstillingerne på de forskellige computere er ens. Det jeg tænker på, er hvis du har tildelt en computer en fast ip, så skal du også gøre det ved den anden, og tilføje dem til routeren, se om det ikke virker. Dette hjalp i hvert fald gevaldigt på mit problem.

- XuZeM
Avatar billede st3ff Nybegynder
07. marts 2006 - 17:40 #4
Begge computere er sat til at selv hente IP-adresse og DNS server
Kan det have noget med kablet at gøre?
Avatar billede Frederik Nybegynder
12. marts 2006 - 16:55 #5
Prøv at tildel begge maskiner en fast ip-adresse. f.eks. 192.169.0.101 og 192.169.0.102  . Disse adresser skal også tilføjes inde i selve routeren..

(Der er selvfølgelig altid en risoko for løse forbindelser i kabler. Har der været "knæk" på kablet, eller har det været klemt? For så kan det også have noget at sige.)

- XuZeM
Avatar billede st3ff Nybegynder
23. marts 2006 - 00:28 #6
Har selv fundet løsning, problemet skyldtes en orm