03. marts 2006 - 09:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kommandoknap der finder en bestemt record

Hej

Kan det lade sige gøre at lave ovenstående, jeg har brug for en hændelsesprocedure der finder en bestemt record i gruppefeltet.
f.eks. alle i gruppen "venner".

Helst uden brug af søg værktøjet.
Avatar billede ffsoft Praktikant
03. marts 2006 - 09:25 #1
Nemt. Du laver en ubundet formular og på den sætter du et søgefelt
og en kommandknap. Ved klik på knappen skal det indtastede så skrives
ind i et SQL udtryk der kommer til at fungere som source for formularen.
Søger du i en tabel: Hvad hedder den og hvad hedder feltet du vil søge på??
Søger du i flere tabeller: Hvad hedder de, hvordan er relationerne og hvad
hedder feltet du vil søge på ??
Med disse oplysninger er muligt at give dig en mere præcis beskrivelse.
Avatar billede rafn12 Nybegynder
03. marts 2006 - 09:45 #2
hvis du vil undgå SQL kan du blot lave en forespørgsel hvor kriteriet er eks. [indtast gruppe] og derved kun få vist dem i den gruppe du indtaster. herefter er det blot at lave en knap der kører denne forespørgsel.
04. marts 2006 - 17:15 #3
hej

tak for indlægene, jeg vender tilbage med point når jeg har testet det på arbejdet på mandag.
Avatar billede triomig Nybegynder
06. marts 2006 - 12:51 #4
Tak rafn12 - det virker fint......
læg et svar så du kan få dine point....
Avatar billede rafn12 Nybegynder
06. marts 2006 - 15:52 #5
svar....