Avatar billede felixrival Nybegynder
02. marts 2006 - 18:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows XP pro crash (blue screen of death)

Yup topic siger det hele, hver gang jeg prøver at mounte et image eller opdatere/ installere et program får jeg et kort glimt (1sec) af "blue screen of death" hvorefter computeren rebooter... Når jeg kommer ind i windows igen får jeg at vide at "systemet er genoprettet efter en alvorlig fejl"...

dataen i fejlrapporten siger:
BCCode : 1000008e    BCP1 : C0000005    BCP2 : F7A57229    BCP3 : F731DC34
BCP4 : 00000000    OSVer : 5_1_2600    SP : 2_0    Product : 256_1

Nogen der har den fjerneste ide om hvordan dette kan løses? jeg får også en VCM fejl 2 gange når jeg starter op...

på forhånd tak.
Avatar billede hingebjerg Nybegynder
02. marts 2006 - 18:13 #1
Du kan prøve at google din fejlkode, den plejer at kan give et hint om, hvad der er galt.

Du kan også slå automatisk genstart ved fejl fra:
my computer -> prpperties -> advanced -> startup and recovery -> settings
der kan du slå det fra.
og så er der vist kun at sige: Held og lykke, Det er ikke altid let når man først har fået blueScreen of Death!

Henrik
Avatar billede boxer Nybegynder
02. marts 2006 - 18:25 #2
Det kan godt være dine RAM der fejler. Hvis du har 2 ramblokke, kan du prøve at tage den ene ud og starte op. Det gør du med dem alle.
På den måde kan du teste for RAM fejl.
Avatar billede felixrival Nybegynder
02. marts 2006 - 18:46 #3
mindre problem mht. RAM computeren er nemlig en bærbar..
Avatar billede boxer Nybegynder
02. marts 2006 - 18:51 #4
Så må du prøve med et par programer der kan teste dine ram:

http://www.memtest86.com/
http://hcidesign.com/memtest/

Men der kan godt være fejl på rammene selvom testen intet viser. De tager iøvrigt noget itd at køre. Lad den evt. stå og teste natten over.
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2006 - 18:54 #5
er xp svagere end w2000 pro sp4 ,jeg har endnu ikke oplevet blå skærm i w2000 og har nu kørt det i 4 år .maskinen er fuldt opdateret .

oplever generelt folk har mange problemer med xp iform af do fejl og spyware attacks osv
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2006 - 20:03 #6
Avatar billede felixrival Nybegynder
18. marts 2008 - 21:29 #7
...