Avatar billede titwenty Nybegynder
02. marts 2006 - 16:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Markere weekender i anden farve?

Hejsa,

Jeg har lavet et regneark som skal brukes til at føre kørebog. Jeg har lavet en kolonne med dato. Jeg har derefter lagt 1 til feltet under hele vejen ned og har dermed en liste over alle datoer.

Er der nogen som kender en løsning på, hvordan jeg fx. kan farve alle søndage røde (enten tekst eller hele feltet) uden at måtte gøre dette manuelt?

Jeg takker mange gange på forhånd.
Avatar billede titwenty Nybegynder
02. marts 2006 - 16:13 #1
Hvis løsningen kan udvides til at markere alle lørdag, søndage og helligdage blir jeg overlykkelig.
Avatar billede bak Seniormester
02. marts 2006 - 16:40 #2
Hvis du kan nøjes med lørdage og søndage så brug Formatering/betinget formatering.
Stil dig fx i A4 og vælg betinget formatering
vælg Formel Er:  og =(UGEDAG(A4;2)>5)
og vælg er farve.
Med formatpenslen giver du så resten af dine datoceller denne formatering.
Avatar billede mugs Novice
02. marts 2006 - 16:41 #3
http://www.eksperten.dk/spm/366549

Jeg beklasger ikke at kunne hjælpe yderligere, da jeg ike er VBA haj i Excel.
Avatar billede titwenty Nybegynder
02. marts 2006 - 16:49 #4
bak>> Jeg tror jeg bruger din versjon - det fungerer fint. Jeg kan selv sætte de (meget få) helligdage ind. Jeg arbejder i Norge og bruger norsk version - så det er lidt vanskeligt bare at klippe fra eksperten. Smider du et svar?
Avatar billede bak Seniormester
02. marts 2006 - 16:50 #5
her er et eksempel uden vba-kodning.
www.tbdl.dk/excel/kalender2.xls
Avatar billede bak Seniormester
02. marts 2006 - 16:51 #6
og her er et svar :-)
Avatar billede titwenty Nybegynder
02. marts 2006 - 16:53 #7
Mange takk - du har lige kortet min dag med mindst et par timer. Ha' en fin aften!
Avatar billede kol Nybegynder
02. marts 2006 - 17:08 #8
bak
Det ser fint ud.
Har du et tip til hvordan man fra kalenderen kan udskrive ugeplaner for et antal personer, ca. 20.
Altså i hovedet skal stå ugenr. og år.
Dernæst på række de enkelte ugedage og dato.
Derunder en række for hver person.
Således at man i den dannede matriks kan skrive enkelte kommentarer for ugedag/person.

Hilsen
KOL
Avatar billede kol Nybegynder
02. marts 2006 - 20:45 #9
Det skulle måske have været et selvstændigt spørgsmål?

Hilsen KOL
Avatar billede bak Seniormester
02. marts 2006 - 21:21 #10
Ikke for min skyld, men måske for systemets.
Er det noget der skal gemmes, eller er det kun til udskrift ?
Avatar billede kol Nybegynder
03. marts 2006 - 07:03 #11
Det skal helst kunne gemmes, men udskrift er også OK, hvis det er for voldsomt at gemme.

Hilsen KOL