Avatar billede aggie Nybegynder
02. marts 2006 - 10:14 Der er 2 kommentarer

Subversion + PHP?

Hej eksperter,
jeg sidder med et hold på 5 udviklere som bygger webapplikationer primært i PHP. Vi kunne godt tænke os at bruge Subversion, fordi vi er trætte af CVS' mangler, men:

I vores test setup kører vi Subversion/1.3.0 på en Apache/2.0.55 (Win32) server, med PHP/5.1.2 og mod_dav/2.

Problemet er, at med den nuværende struktur virker det ikke som om at vi både kan have SVN tilgang til filerne *OG* få PHP til at parse på dem.

Ideen er jo, at vi vil have et samlet repository, hvor vi kan arbejde, og samtidig teste det kode der udvikles.
Vi forestiller os et trunk, som for så vidt ikke behøver php, og ved siden af de branches folk sidder og arbejder på, som bør have php.

Som jeg forstår det er problemet, at for at få tilgang til filerne, skal mod_dav indover ,og under Apache kan der kun være een ContentHandler, så PHP kan ikke komme indover?
Avatar billede kasper.h Nybegynder
02. marts 2006 - 10:18 #1
En mulighed er at køre 2 forskelige apache installationer, f.eks på hver deres port eller IP adresse. En til Subversion, og en til jeres projekt.
Avatar billede aggie Nybegynder
02. marts 2006 - 11:12 #2
ja, det har jeg rodet med, men problemet er for så vidt, at apache/php uden mod_dav/subversion jo ikke har tilgang til filerne i repository direkte, fordi den er en database, og ikke et egentligt filsystem