Avatar billede zapzone Nybegynder
01. marts 2006 - 20:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Backup DVD hopper

Hej Eksperter.
Jeg har nu erfaret et par gange, at når jeg har taget en backup af en af mine DVD film, og vil afspille den i min DVD afspiller, så hopper filmen, fx. fra 1:43:12 til 1:43:50 - Nogen gange hopper den bare en enkelt gang, andre gange hopper den i lang tid uden at stoppe... :(
Jeg brænder på Ritek DVD+R 4,7 GB 8x Speed printbare DVD skiver med en NEC 4550A brænder. Jeg bruger CloneDVD2.
Jeg brænder med 16x, men skiverne er 8x - Nogen der har erfaret at dette kan skabe problemer ?

På forhånd tak for hjælpen.

Venlig hilsen
Avatar billede boxer Nybegynder
01. marts 2006 - 21:16 #1
Det er meget muligt at det er pga. hastigheden. Kan du ikke sætte brændehastigheden ned?
Avatar billede zapzone Nybegynder
01. marts 2006 - 21:18 #2
Jo det kan jeg godt... Må indrømme at jeg ikke har prøvet endnu, synes bare ikke jeg har haft det problem når jeg fx. har brændt alm. cd'er - Jeg har bare altid givet den fuld skrald...
Avatar billede boxer Nybegynder
01. marts 2006 - 21:36 #3
Det er noget andet med cd'er - de kan ofte klare fuld hastighed.
Avatar billede zapzone Nybegynder
01. marts 2006 - 21:37 #4
Ok... Prøver at sætte hastigheden ned til 8x
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2006 - 22:26 #5
Egentligt lidt underligt... for du bruger faktisk de mest stabile komponenter: En NEC brænder og CloneDVD.

Der er umiddelbart 2 muligheder for fejl (tror jeg):
A: Din brænder burde genkende dine DVD-skiver, og selv begrænse max-hastigheden via dit brænderprogram. Men som "boxer" skriver: Sæt hastigheden ned, og se om det løser problemet. :-)
B: Hvis det ikke hjælper, så prøv at downloade og brænd en DVD-skive med NERO (i light-udgaven) herfra: http://www.nero.com/eng/index.html og se om det gør nogen forskel. Jeg selv bruger NERO light, og der plejer aldrig at være nogle problemer. :-)
Avatar billede coversdk Nybegynder
02. marts 2006 - 19:26 #6
Hvis du ikke har noget imod det, så prøv at hente DVD Shrink og måske AnyDVD (Men kun hvis der er hæftig CopyRigth)...

Hvormeget fylder de backups du tager ? 4,3gb eller hva ?
Avatar billede boxer Nybegynder
02. marts 2006 - 19:31 #7
Smider lige et svar hvis det hjalp at sætte hastigheden ned :o)
Avatar billede zapzone Nybegynder
02. marts 2006 - 21:49 #8
Det ser tilsyneladende ud til at det hjalp af sætte hastigheden ned... :D
Tak for hjælpen... Mangler lige nogle svar at acceptere...
Avatar billede boxer Nybegynder
02. marts 2006 - 21:52 #9
Hovsa - det sidste skulle have været et svar :o)