Avatar billede kazo.dk Nybegynder
28. februar 2006 - 23:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Realtek HD Audio lydproblemer

Hej Eksperter

Jeg har for nylig investeret i en spritny computer.

I denne computer sidder der et ASUS P5WD2 Premium bundkort, med et Realtek HD lydkort på.

Mit problem ligger i, at i visse spil, fx Pro Cycling Manager og GTA San Andreas, der er der ligesom en skrattende baggrundslyd. I andre spil og ved musik / film er der ingen problemer.

Jeg fik foreslået at slå alt hardwareacceleration fra i directx konsollen, og dette hjalp på de to spil. Nu er lyden i musik bare af rigtig dårlig kvalitet, forstået på den måde, at der er en form for susen i baggrunden hele tiden.

Hvad kan jeg gøre for at slippe for at skulle slå hardwareacceleration fra og til hele tiden?
Avatar billede kazo.dk Nybegynder
28. februar 2006 - 23:01 #1
Har testet at det ikke er høretelefoner, anlæg osv. det er galt med.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. februar 2006 - 23:12 #2
Prøv at gå ind i kontrolpanel>lyd, tale og lydenheder>avanceredelydindstillinger>overordnet lydstyrke,se efter om der er noget der er åbent  eksempel mikrofon eller nogle andre udgange der står og laver støj.
Avatar billede kazo.dk Nybegynder
28. februar 2006 - 23:36 #3
Det ser ikke sådan ud.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. februar 2006 - 23:56 #4
Og du har ikke et controlpanel til dit lydkort liggende inde Windows kontrolpanelet, under skift til klassisk visning.
Avatar billede oktober Nybegynder
01. marts 2006 - 00:23 #5
Da din computer stadig er ganske ny ! er der vel ikke noget galt i at bede forretningen om at få det til at virke - personligt ville jeg aldrigt være tilfreds med et sådan problem som du beskriver - skidet var røget lige tilbage til forhandleren ! Så måtte Han/de bare få det til at virke - eller give mig min penge tilbage ! synes du skal gøre det samme
Avatar billede kazo.dk Nybegynder
01. marts 2006 - 10:18 #6
Har haft den ovre ved firmaet 2 gange, men er først lige blevet opmærksom på problemet nu.
Avatar billede kazo.dk Nybegynder
01. marts 2006 - 10:19 #7
John W. > Jo jeg har et kontrolpanel fra Realtek HD Audio Manager. Har forsøgt at ændre på både det ene og det andet, men uden resultat.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
01. marts 2006 - 12:00 #8
Prøv at hente den sidste nye driver til lydkortet det kan være den ligger sammen med driveren til bundkortet,virker det ikke, må du tilbage med den igen som Oktober foreslår.
Avatar billede kazo.dk Nybegynder
15. november 2006 - 23:06 #9
Sagen endte med et nyt bundkort, men desværre med samme problem. Har stadig ikke fundet en løsning :(