Avatar billede mapa Nybegynder
28. februar 2006 - 22:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

HD er delvis død - genoplivning

Det hele er noget l.....

Konen er lige flyttet med børnene ( jeg ved godt det er bedere med en psykolog ), i den forbindelse lovede jeg at brænde en cd med digi fotos m.m. til hende.

Der sker så det at 2 dage efter siger min pc pling og går ud, det drejer sig om en HP, jeg kan derefter ikke starte den op, der kommer bare ikke liv i den ( strøm )

Jeg prøver med en anden strømforsygning, det giver samme resultat.

Godt, det var det, men hvad med billeder m.m., jeg tager HD ud af pc'en og sætter den i en gl. dampmaskine jeg har lånt, 350 mhz, xp, starter op og den finder HD, den har delt HD i 2 nye drev bogstaver hvor af den ene er en recovery del, den kab jeg komme ind i, men den del med andre dataer kan jeg ikke komme ind i, den skriver at disken er beskadiget.

Hvad kan jeg gøre..

Lars
Avatar billede levithan Nybegynder
28. februar 2006 - 23:41 #1
prøv at scanne disken igennem med getdataback (demo) www.runtime.org og vælg fat32 eller ntfs version eller pc inspecktor http://www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm  gratis fuld version.

vi har best erfaring med getdataback og selv om det kun er en demo kan du se om der overhoved kan genskabbes noget
Avatar billede nva Praktikant
01. marts 2006 - 07:59 #2
Måske kan dette hjælpe http://www.helgec.dk/lost_partition.html
Avatar billede serverservice Praktikant
01. marts 2006 - 11:33 #3
Øv hvor trist at høre det med familien....men alligevel - livet måd vidre
1. start med at teste din harddisk for fejl ved at finde en egnet tester til dit harddisk på http://www.ultimatebootcd.com/ - er det f.x maxtor bruger du powermax er du i tvivl så spørg. Find den rigtige tester og opret en diskette eller hent hele cdén og brænd. Lav en full/advanced scan af din disk - hvis fejl så forsøg at reparere.
2. hvis du vil forsøge at gendanne filer kunne du se på min hjemmeside under "gendan slettet data" - hvor der er et par freeware programmer som kan gendanne , testet og fungerer fint for mig , samt vejlening. www.dannyboyd.dk
3. hvordan får du din hp til at fungere igen.
Jeg kan se at du har monteret en ny strømforsyning. Start så med at tage al uundværlig hardware ud , indstikskort , også ram,tag alle strømstikaf igen,  gør bundkort rent for støv med en blød børste. montér ram og strømstik.
Kan du ikke starte op skal du finde de 2 ledninger fra powerknappen som er monteret på bundkortet og kortslutte dem kortvarigt , eller det kan gøres med en skruetrækker på de 2 terminaler- hvorefter den bør tænde - gør den ikke det er det bundkortet som er dødt.
Avatar billede luske2002 Nybegynder
01. marts 2006 - 12:10 #4
Jeg kan anbefale EasyRecovery, det har lige reddet 250 gb som hverken PC Inspector eller helgec kunne klare.
Avatar billede mapa Nybegynder
02. marts 2006 - 12:48 #5
Tusind tak skal i have, jeg vil gøre et forsøg i week-enden, så i må have tålmodighed med at få svar.
Avatar billede serverservice Praktikant
02. marts 2006 - 17:54 #6
Konen er gået og computeren virker ikke - Øv , men her er noget som kan skabe noget stemning http://media.putfile.com/coats god weekend
Avatar billede mapa Nybegynder
05. november 2011 - 09:22 #7
luk