Avatar billede ssa Nybegynder
28. februar 2006 - 19:54 Der er 10 kommentarer

Sende mails fra Outlook med anden mail adresse end default

Vores Exchange 2003 server håndterer mail til flere e-mail domæner, f.eks. @xxx.dk og @yyy.dk.
Hver bruger har én af disse som standard adresse, og denne bliver brugt som afsender.
Vi vil meget gerne kunne vælge, hvilken adresse man sender fra.

Ved nogen hvordan?
Avatar billede karser Nybegynder
28. februar 2006 - 19:57 #1
tilføj "Fra feltet" i Outlook... så kan afsender adressen angives der!
Avatar billede ssa Nybegynder
28. februar 2006 - 20:28 #2
Det har vi allerede gjort, og troede alt var godt. Men selv om man skriver en anden mail adresse end standard, så vil modtageren få leveret fra den mail adresse, som er brugerens standard på Exchange.
Avatar billede ssa Nybegynder
28. februar 2006 - 20:32 #3
Det er en smal sag, hvis man har flere Pop3 konti sat op, for så får man en boks i Outlook, hvor man kan vælge, fra hvilken der skal sendes.

Den mulighed har vi bare ikke.
Avatar billede karser Nybegynder
28. februar 2006 - 21:12 #4
Det skal kunne lade sig gøre, uden at bruge POP3 konti!

Hvordan er dine brugere sat op, mht. at have flere adresser?

Har de flere adresser i "E-mail Addresses" fanen i Active Directory Users & Computers!
Avatar billede ssa Nybegynder
28. februar 2006 - 21:16 #5
Ja de har en adresse pr. mail domain, som er angivet i Exch system manager.
Avatar billede karser Nybegynder
28. februar 2006 - 22:29 #6
okay! hvilken version af Exchange kører det på?
Avatar billede ssa Nybegynder
01. marts 2006 - 17:26 #7
Exchange 2003 sp2
Avatar billede ssa Nybegynder
26. oktober 2006 - 17:50 #8
Jeg har ikke rigtig fået løst dette endnu.
karser: Har du noget indput? ;.)
Avatar billede karser Nybegynder
26. oktober 2006 - 19:02 #9
Sorry... Var lige røjet af denne tråd, men skal nok komme tilbage med noget input!

Tillad mig lige en dags betænkningstid, så hører du fra mig! ;o)
Avatar billede karser Nybegynder
28. oktober 2006 - 23:42 #10
Hej igen... Har ikke glemt dig, men har desværre været travly optaget. Har iøvrigt forsøgt at finde en løsning på problemet, men desværre endnu uden held!

Jeg vender tilbage, når jeg har noget interessant at bidrage med!