Avatar billede penta Nybegynder
28. februar 2006 - 15:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor tager det så lang tid?

Jeg har lavet et konverteringprogram i delphi til at konvertere fra en oracle til en access database. Jeg kan ikke forstå at det tager sååå lang tid at konvertere dataerne - kan nogen svare på det ? Et hurtigt svar ville være dejligt :)Hvad kan få tiden ned på selve konverteringen?
Avatar billede kroning Nybegynder
28. februar 2006 - 15:55 #1
Hvad med noget kode? Og hvor meget data drejer det sig om?
Avatar billede pjotre Praktikant
28. februar 2006 - 16:06 #2
Jeg har for nylig konverteret 3 paradox filer til access. I alt ca. 35.000 records.
Det tager laaaang tid - desværre.
Og så bliver access filen meget stor - så husk at køre en kompress efter konverteringen. Det har sat min access db ned fra ca. 15 mb til godt 2 mb.
Avatar billede penta Nybegynder
28. februar 2006 - 19:23 #3
undskyld jeg har skrevet fejl - det er fra access til oracle....
Avatar billede penta Nybegynder
28. februar 2006 - 19:24 #4
....men jo der er mange records måske omkring 40.000
Avatar billede hrc Mester
01. marts 2006 - 13:43 #5
Mon ikke at det er fordi du laver transaktion efter hver insert i oracle-databasen? Det tager umanerligt lang tid på den måde og bør være det første du prøver.
Avatar billede hrc Mester
01. marts 2006 - 13:43 #6
Desuden er 40000 records ikke ret mange. Det burde kunne klares på under et minut vha. SQL. Hvor lang tid tager det?
Avatar billede penta Nybegynder
06. juli 2006 - 15:57 #7
nå den lukkes - problemet er løst på egen hånd