Avatar billede bailey29 Nybegynder
25. februar 2006 - 15:29 Der er 8 kommentarer

DVD-film hakker..

Hej!

DVD-filmene hakker, og spillene DVD-ROM spillene opfører sig af og til lidt mærkeligt.

Jeg har forsøgt at rense min DVD-afspiller, uden succes. Jeg har sågar købt mig en DVD-brænder, i håb om, at det måske var DVD-afspilleren, der bare var tosset, men der hakker filmene også.

Jeg har forsøgt at installere snart sagt alle codecs på Internettet, også K-Lite.
Og det er fuldstændig ligegyldigt, hvilken afspiller jeg bruger. Windows Media Player, InterDVD og hvad ved jeg. Alle er afprøvet, uden held.

Er der virkelig ikke nogen derude, der kan afhjælpe dette problem? Jeg ved der sidder nogle kloge hoveder derude, så fyr løs! Jeg bider ikke :o)

//Bailey
Avatar billede levithan Nybegynder
25. februar 2006 - 15:39 #1
har det altid været sådant ???

ellers ville jeg mene at der skal installeret BUSMASTER drivere til dit bundkort
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
25. februar 2006 - 16:19 #2
Er der ram nok på maskinen?
Avatar billede bailey29 Nybegynder
25. februar 2006 - 18:44 #3
Der er ikke installeret "Bustmaster", som jeg dog ikke kender, og der er 512 MB ram på maskinen.

Den HAR kunnet afspille DVD'er før, så....!?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
25. februar 2006 - 18:54 #4
Det er muligt det ville hjælpe på dit problem at opgradere rammene til 1024MB.
Prøv eventuelt også at hente sidste nye driver til dit grafikkort.
Avatar billede levithan Nybegynder
25. februar 2006 - 19:07 #5
ok så kan jeg spørge på en anden måde har du installeret alle driverne der fulgte med bundkorts cdrommen
Avatar billede bailey29 Nybegynder
26. februar 2006 - 19:07 #6
Har forsøgt at installere nogle SCSI/IDE drivere, som installationsCD'en mente jeg manglede. Men det gør den nu hver gang, jeg sætter CD'en i..

Nåh, det er et helt andet problem.

Hjælp til selvhjælp:

Jeg har faktisk fundet ud af, at film ikke hakker, når jeg bruger Windows Media Classic som afspiller. Men DVD-afspillerens eget program InterVideo DVD, samt Windows Media Player virker stadig ikke optimalt. Så er det måske noget codec alligevel?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
26. februar 2006 - 19:37 #7
Codecs kan du hente i denne pakke+ en masse andet godt, der er ingen spyware.

http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Video/Encoders-Converter-DIVX-Related/ACE-Mega-CoDecS-Pack.shtml
Avatar billede bailey29 Nybegynder
26. februar 2006 - 22:12 #8
Nåh, hér kommet lidt spøjst.

Jeg forsøgte at installere ovenstående codec, men det fungerede så "godt" at det var lige til at høvle i skidetønden. Nu ville den slet ikke afspille nogetsomhelst, så detfor afinstallerede jeg skidtet, installerede K-Lite igen, og nu er der på mærkværdigste vis ingen problemer?!

Ja, det er vel Windows i nøddeskal. Tjuhej, og tak for hjælpen :)