Avatar billede heg Nybegynder
24. februar 2006 - 14:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

TDC - netsupport

Hvis man er kunde hos TDC tilbydes man at downloade et program: Netsupport der skulle være i stand til at hjælpe med opsætninger og fejlfinding på internetforbindelse og e-mail.

Da det jo altid er godt at have hjælpeprogrammer har jeg benyttet mig af denne mulighed og kørt en undersøgelse af både e-mail og internetopsætning.

Til min store forundring har dette givet til resultat at programmet meddeler at der er fejl på e-mail-opsætning. Det meddeles ikke hvilken fejl der er tale om, og jeg kan ikke selv finde nogen fejl. Tværtimod e-mail kører uden problemer.

Endnu mere forbavsende er resultatet af undersøgelsen af internetforbindelsen. Også her meldes der om fejl. Programmet oplyser nemlig at der ikke er forbindelse til nettet !!!

Er der nogen andre her på eksperten der har kørt netsupport ? Hvilke erfaringer har I ?
Avatar billede levithan Nybegynder
24. februar 2006 - 14:53 #1
du kan prøve tdc hotline 80808035 de ved det garenteret
Avatar billede vejmand Juniormester
24. februar 2006 - 18:05 #2
Jeg kører netsupport fra TDC uden problemer.
Prøv at deaktivere din firewall for at se om det er den der blokerer.
Avatar billede vejmand Juniormester
24. februar 2006 - 18:06 #3
Avatar billede heg Nybegynder
25. februar 2006 - 07:38 #4
tak for kommentarerne. nu var mit indlæg ikke skrevet pga at jeg har problemer med mit netvært.
jeg syntes bare det var ret underholdende at programmet melder fejl når alt kører upåklageligt.
Avatar billede vejmand Juniormester
25. februar 2006 - 09:31 #5
Det jeg mener er at det måske er fordi din firewall blokerer for netsupport, og den derfor melder fejl.
Som du kan se i det link jeg lagde, er det nødvendig at tillade netsupport adgang.
Avatar billede heg Nybegynder
25. februar 2006 - 20:16 #6
Jeg er ikke tvivl om at det er forklaringen. Men hvorfor skal det være nødvendigt at deaktivere firewall-beskyttelse.
2 sekunder uden firewall og helvede bryder løs.
Vejmand læg et svar
Avatar billede vejmand Juniormester
25. februar 2006 - 23:04 #7
Okay, svar kommer her.

Det er ikke nødvendig at deaktivere din firewall permanent. Det var bare for at konstatere om det var der problemet lå.
Hvis det virker med firewall deaktiveret skal du give netsupport tilladelse til at gå på nettet i din firewall.

Det afhænger af hvilken firewall du anvender, hvordan dette gøres.
Avatar billede vejmand Juniormester
25. februar 2006 - 23:05 #8
Ups...he he "Svar"
Avatar billede nalkapon Nybegynder
28. februar 2006 - 21:17 #9
Det har intet med firewall at gøre.
Af/geninstaller netsupporteren så virker det igen....