Avatar billede mabeineedyourhelp Nybegynder
24. februar 2006 - 11:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skal optage lyd afspillet fra computeren

Jeg skal optage lyd afspillet fra fx. netradio, websider eller lign. Findes der et program der ganske simpelt optager hvad lydkortet sender ud? Gerne et freeware program :)

Mvh J
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
24. februar 2006 - 11:10 #1
Ja, windows indbyggede lydoptager
Avatar billede falster Ekspert
24. februar 2006 - 13:21 #2
Avatar billede halifax Nybegynder
24. februar 2006 - 13:43 #3
Du kan læse denne DK guide om Audiograbber som oss' er gratis.
Kan gemme i wave eller mp3 med lame encoder installeret - alt er beskrevet i guiden.
http://www.siffan.dk/forum/forum_posts.asp?TID=961&PN=1
Avatar billede mabeineedyourhelp Nybegynder
10. marts 2006 - 17:01 #4
Hej igen.
Begge programmer fungere egenlig fint, eneste problem er at lyder et total forringet, som om at volumen overskrider hvad bliver optaget. Mogen der ved hvad jeg kan gøre ved det?

Jacob
Avatar billede halifax Nybegynder
12. marts 2006 - 14:15 #5
Mon ikke det skyldes, at du har "Lydstyrke" for optagelse sat på et for højt niveau? I Audiograbber kan du se peeks for lyden - den må kun lige gå op til det røde niveau ved de kraftigste passager.
Klik på knappen Mixer ude til højre og reguler styrken i lydkontrolpanelet under "Stereo Mix"-skyderen.
Avatar billede mabeineedyourhelp Nybegynder
21. marts 2006 - 16:58 #6
halifax, tak for hjælpen, det virkede :)
Avatar billede halifax Nybegynder
24. marts 2006 - 16:50 #7
Fint og god fornøjelse med dine optagelser.

Du lukker spørgsmålet ved at markere mit navn ude til venstre (tror jeg nok) og klikker Akcepter.
Avatar billede mabeineedyourhelp Nybegynder
04. april 2006 - 11:45 #8
Sådan?

Mvh Jacob