Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
23. februar 2006 - 11:45 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

trådløst kan kun forbinde nogengange

Hej..

Jeg køre et trådløst netværk med 2 bærbare og en htpc. Det er sat op med ap og switch med stofanet.

Problemet er at nogengange (mest den ene bærbar og htpc'en) kan de ikke få en ip. Der står bare henter nærværksadresse og ender så med at den ikke får nogen ip.
Det jeg plejer og gøre for at løse problemet er og tage strømmen fra modem, ap og switchen i en 10 sekunders tid. Herefter virker det så igen.

Men det er bare rimlig provokerende og skulle gøre det ca 5 gange i ugen.

Nogen der har en løsning??
Avatar billede allanfo Praktikant
23. februar 2006 - 12:00 #1
Har du en router installeret? Hvis ikke, så er problemet kommet af, at du kun har en IP-adresse fra din udbyder. Hvis du sætter en billig router ind i stedet for switchen kan du tilslutte alle dine maskiner. Routeren overtager din offentlige IP, og giver maskinerne på indersiden lokale ip-adresser.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. februar 2006 - 12:03 #2
enig med allanfo.
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
23. februar 2006 - 15:25 #3
Jeg kan jo sagtens tilslutte alle maskinerne. Der er bare nogengange jeg ikke kan
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. februar 2006 - 15:58 #4
som standart har du kun en ip ved stofa net. Med mindre du har deres familie pakke har du kun IP. Hvis du kun har en IP kan du kun tilslutte en PC. Med mindre du har en router.
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
23. februar 2006 - 17:55 #5
Har familieopkopling så det er 5 ip'er mener jeg. Lige nu f.eks. har jeg 4 koblet på internettet så det er ikke der problemet er.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. februar 2006 - 07:13 #6
så syntes jeg at du skal snakke med Stofa om hvorfor de ikke levere IP adresser nok. Har selv haft samme problem ved TDC (for 5 år siden) da indrømmede de at der simpelthen ikke var adresser nok i den del af nettet jeg var koblet på.
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
24. februar 2006 - 15:15 #7
hmm ok. Det underlige er bare at når jeg tager det fra og sætter det til igen virker det fint.
Tror lige jeg ringer når det sker igen.
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
25. februar 2006 - 15:36 #8
Tja ved snart ikke hvad jeg skal sige. Har lige snakket med stofanet da jeg havde en bærbar over der ikke kunne forbinde.

Det er ikke fordi jeg ikke har nok ip'er. Har 5stk.

Han syntes det var meget underligt og kunne ikke helt forstå hvad der var galt.

Hans konklution blev til at han syntes det var en dårlig opsætning. Han ville mene jeg skulle sætte ap og modem'et direkte til hinanden, men så kan jeg bare ikke have min switch slået til.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. februar 2006 - 11:38 #9
Nej så vil switch og ap skulle skiftes ud med en router. Så kan du også spare stofas familie pakke.
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
26. februar 2006 - 13:46 #10
tja men gider ikke til og købe nyt lige nu. Desuden stoler jeg heller ikke på hans forklaring. Det ikke til han vidste særlig meget om trådløst netværk.
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
29. juni 2006 - 19:20 #11
lukker