Avatar billede martinwa Nybegynder
23. februar 2006 - 10:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ghost bootdisk kan ikke finde den ene harddisk

Hej,

Jeg ville gerne have taget et image af en harddisk og lagt img-filen over på en anden disk. Derfor har jeg en pc hvor begge diske er sat i.
Jeg har en ghost ver 7 samt 8,2 bootdiskette. Men den ene harddisk kan ikke findes, men hvorfor ikke?
Begge harddiske kan godt ses fra windows. Den disk som godt kan ses er støre end den som ikke kan, så det er vel ikke noget med størelsen at gøre. De er også begge af typen IDE.
Der er dog en forskel. I bios er den disk som ghost kan se angivet som "LBA" mens den som ikke kan ses er angivet til "CHS". Dette kan jeg vist ikke ændre på...

Hvad kan jeg prøve?
Avatar billede levich Nybegynder
23. februar 2006 - 10:48 #1
Jeg er ret sikker på, at det er fordi at du ikke har en FAT32-partition på den harddisk, hvilket betyder at Norton Ghost ikke kan finde harddiskens partitioner. Hvis du blot har en (f.eks. lille) FAT32-partition, kan Norton Ghost finde alle harddiskens partitioner. Du kan måske læse mere her:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/ghost.nsf/docid/2000042409333225?OpenDocument&ExpandSection=5&Src=hot
Avatar billede martinwa Nybegynder
23. februar 2006 - 11:09 #2
Ok, det vil jeg lige prøve i aften, at oprette en lille fat32.
Bare underligt for jeg syntes tit at jeg har ghostet NTFS diske...

Men jeg prøver.
Avatar billede martinwa Nybegynder
23. februar 2006 - 22:08 #3
hmmm, jeg kan ikke engang lave harddiskens partioner om med partition magic 8, den kan ikke finde harddisken!!!

Men den kan stadig ses i windows... syntes det er lidt mærkeligt.
Avatar billede levich Nybegynder
23. februar 2006 - 22:10 #4
Det er underligt. Jeg ved ikke hvad det skyldes.
Avatar billede martinwa Nybegynder
24. februar 2006 - 07:09 #5
Kan det have noget med LBA vs. CHS at gøre?
Jeg har ikke før set typen CHS før...
Avatar billede levich Nybegynder
11. marts 2006 - 17:02 #6
Jeg kan ikke hjælpe.
Avatar billede martinwa Nybegynder
09. august 2007 - 09:42 #7
lukker