Avatar billede camondk Nybegynder
20. februar 2006 - 19:11 Der er 4 kommentarer

disk boot failure, insert system disk and press enter? (xp)

Hi guys..

Jeg sidder her med min maskine og er ved at blive sindsyg..
Formaterede lortet i går, og den kører da til tider.

Mit problem ligger i at jeg skal boote op på min XP skive for at komme ind i XP..

Hvis ikke min XP skive sidder i, kommer den med "DISK BOOT blah blah blah"

Jeg har ladet mig fortælle at jeg skulle kunne ændre dette i en tekst fil, men ved ikke hvilken..

Og nej.. min HD er ikke fucked.. maskinen er ca 3 mdr gammel..

Mvh Patrick Kristensen // camondk

P.s. håber på seriøst svar.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. februar 2006 - 19:33 #1
selv en 3 måneder gammel harddisk kan være i stykker.
Avatar billede camondk Nybegynder
20. februar 2006 - 19:35 #2
Oh man.. tak for det seriøse svar..
Avatar billede haverslev Novice
20. februar 2006 - 19:38 #3
Hvis du er sikker på, at du har installeret XP på disken - men bare ikke vil starte op på den.?

1. Tryk på "delete" og gå i BIOS, check at den står til 1.boot harddisk.
Hvis ok
2. Boot op på Windows XP CD'en > Tryk på 'R' (Repair) > Tryk på 'C' (Console) > Vælg WinNT installationen (F.eks. 1) - Skriv dit password, og tryk på <ENTER>
Nu står der så C:\WINNT>
Brug så kommandoen 'Fixmbr' og derefter 'Fixboot'. (uden ' ')
Avatar billede haverslev Novice
11. april 2006 - 19:17 #4