Avatar billede cyperjoe Nybegynder
18. februar 2006 - 15:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Usb-stik?

jeg har en phillips 201B 21" skærm, og jeg kom til at tænke på, hva er det for et usb-stick der sidder bag i den? eller, hva skal det bruges til, jeg har prøvet at fitte den til commen, men windows (xp) kunne ikke finde ud af hva den skulle bruges til.

hvis det hjælper kan man finde service manualen her:

http://www.eserviceinfo.com/downloadsm/14150/Philips_201B.html

-cyper
Avatar billede boxer Nybegynder
18. februar 2006 - 16:27 #1
Mon ikke bare det er en ekstra USB port?
Prøv at koble en USB enhed til og se hvad der sker.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. februar 2006 - 17:43 #2
Nogle skærme har USB hub indbygget, hvis dette ikke er tilfældet med din skærm er det formentligt et stik de bruger i forbindelse med kalibrering af skærmen, på fabrikken.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. februar 2006 - 17:47 #3
http://www.amazon.com/gp/product/B00004WLQB/104-6169035-4429550?v=glance&n=172282 under customer reviews:

One disappointing item: the monitor has a USB connector and software to let you adjust it with a PC program. The software loaded from the supplied CD but refused to work on my Win2k PC. I found out from Philips custumer support that the USB adjust feature only works with Win95 or Win98. It doesn't say that on the box or in the manual. Its hard to imagine why Philips would add an expensive feature to a product but then only support it on an obsolete OS. Most users will have to use the normal front panel buttons for adjustments.
Avatar billede cyperjoe Nybegynder
19. februar 2006 - 14:52 #4
boxer- Læs hva jeg skrev i beskrivelsen->"jeg har prøvet at fitte den til commen, men windows (xp) kunne ikke finde ud af hva den skulle bruges til."

James- tak for hjælpen, det forklarede det rimelig godt.. held og lyk med pointene