Avatar billede simit Nybegynder
30. april 2001 - 13:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

redhat installation

jeg installerer RedHat fra min harddisk og når jeg så bliver spurgt hvilken harddisk der indeholder RedHat/RMPS og RedHaT/base
så vælger jeg den harddisk de ligger på, men for af vide at det ikke ser ud til at de ligger på den angivede harddisk.
Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede Techwork Praktikant
30. april 2001 - 13:41 #1
Den kan sikkert ikke læse den partitionstype, hvor dine filer ligger på.

Brænd det over på en CD-ROM, så slipper du for det problem.
Avatar billede simit Nybegynder
30. april 2001 - 13:44 #2
Brænd det over på en CD-ROM :D
det er ikke alle der gider at investere i en bare for at brænde et eller andet en gang om året.

og den burde kunne læse et FAT-drev
Avatar billede svindler Nybegynder
30. april 2001 - 20:36 #3
Jeg antager, at du installerer 7.1?
Du skal kopiere BEGGE cd\'ers iso-images ind på harddisken.
Du skal også angive stien, hvor de ligger. Installationsprogrammet leder efter et RedHat-bibliotek med de to iso-images, i den sti, du angiver.
Se evt http://www.redhat.com/support/manuals/RHL-7.1-Manual/install-guide/s1-install-disk-image.html
Avatar billede simit Nybegynder
30. april 2001 - 21:26 #4
jeg installere 7.1 men jeg får ikke det billed frem som bliver vist på den side du linker til.
hos mig står der at jeg skal fortælle hvor RadHat/RMPS og RedHat/base ligger
Avatar billede svindler Nybegynder
30. april 2001 - 21:40 #5
Hm, mystisk. Nåh, men lad os så antage, at dit installationsprogram har ret ;-)

Så skal du have kopieret begge cd\'er in samme sted og derefter angive stien.
Dvs, at hvis RPMS ligger som /rh71/RedHat/RPMS, skal du angive /rh71
Jeg går ud fra, at du har styr på at angive den rigtige partition!?
Avatar billede simit Nybegynder
01. maj 2001 - 00:00 #6
det har jeg gjort :(
Avatar billede svindler Nybegynder
01. maj 2001 - 13:32 #7
Har du iso\'erne liggende, så du kunne prøve om manualen har ret istedet?
Eller har du en anden maskine og et net, så du kunne prøve http-metoden istedet?
Avatar billede hvidlogspusher Nybegynder
18. maj 2001 - 18:05 #8
hvis du har iso\'en og en brænder i nærheden så brænd det da.... og boot det fra cd\'en