Avatar billede coolmike Nybegynder
15. februar 2006 - 15:20 Der er 4 kommentarer

E-mail type i Outlook 2003 kontaktpersoner

Så er jeg her igen.
Ny Exchange i en virksomhed hvor alle hidtil har kørt med Outlook 2003 pop3 mail. Alle har oprettet hinanden i deres egne adresse kartoteker og det ønsker de at blive ved med på trods af fælles adresse kartotek. (guderne må vide hvorfor)

Nu viser det sig så at hvis man retter lidt i en kontaktperson, i adresse kartoteket og han findes i virksomheden, skifter "e-mail-type" til AD adressen fra Exchange serveren.

DET kan brugerne ikke leve med men jeg er ikke sikker på andet end det bare er "by design" som Microsoft vil sige.

Er der nogen der ved om det kan laves om ?

Det view jeg taler om er hvis der trykkes på "til:" i en mail. Så popper det "kontakt personer" frem som et adressekartotek (hvis man har sat den til det selvfølgelig) går man lidt hen til højre står der "e-mail-type" og under dem med AD navnet står der ex som jo nok står for exchange - de "rigtige" står der SMTP ved....

Håber I forstår hvad mit problem er.

Coolmike
Avatar billede kedde65 Praktikant
15. februar 2006 - 15:45 #1
Ummidelbart kender jeg ikke til at man kan løse det... men jeg vil sige at tiderne skifter, så hvorfor ikke opdrage dine brugere til at de interne kontaktpersoner ligger på Exchange og IKKE andre steder. Det hele kan jo sættes op, så de ikke mærker forskel :-)

/Christian
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
15. februar 2006 - 17:56 #2
Avatar billede coolmike Nybegynder
17. februar 2006 - 12:08 #3
Jeannette18 - din kommentar er lige ved at være ubehøvlet men jeg vælger at se det som en venlig reminder mig.

Ja jeg forventer at folk har lyst at svare mig og JO jeg GIDER godt at svare på mine egne spørsmål. Jeg har bare lige fundet ud at at jeg til tider har acceptere eller lukket forkert og derfor er det ikke trådt igennem.

Coolmike
Avatar billede coolmike Nybegynder
01. marts 2006 - 12:43 #4
lukket - kedde65 hvis du vil ha´ point må du gerne smide et svar. At det ikke kan lade sig gøre er vel også et svar. Når der ikke e randet at gøre ER uddannelse jo den eneste vej :-)