Avatar billede kappel Nybegynder
11. februar 2006 - 10:07 Der er 3 kommentarer

Skrivebord m. to skærme

Hej

Jeg har en bærbar som når jeg er derhjemme kobler sammen med en ekstern fladskærm. Jeg har ingen docking station.
Jeg anvender fladskærmen som skærm nr. 1 (dvs. herpå findes windows menu linjen) den bærbar er til højre for skærmen og den kører mit mailprogram på, resten har jeg på fladskærmen.

Bærbar har opløsningen: 1280 x 800
Fladskærm har opløsningen: 1280 x 1024

Mit problem er at efter jeg har haft slukket, sat computeren i standby eller dvale og starter op igen, så kører fladskærmen 1280 x 800 og opdateringsfrekvensen er 60 (små linjer kører ned over skærmen)

Herefter skal jeg indstille:
- Fladskærmens opløsning til 1280 x 1024
- Under avanceret og monitor indstille frekvens til 75 (dermed forsvinder linjerne der kører ned over skærmen.

Mit spørgsmål går på, findes der et program hvori man kan indstille disse indstillinger.
Dvs. at man har to opsætninger

- kun bærbar (dvs. ekstern skærm slukket osv.)
- fladskærm til venstre og som primær skærm og med en opdatering på 75 hz samt bærbar til venstre

kan dette lade sig gøre?

Håber i kan hjælpe
Avatar billede djtj Novice
13. februar 2006 - 18:57 #1
download nyest version af din grafikkort driver - den kan helt sikkert håndtere dette. Måske skal du også lige checke at du har den nyeste bios på maskinen. Har selv en IBM der kører fint med det.
Avatar billede kappel Nybegynder
13. februar 2006 - 19:14 #2
hvordan ville du søge/finde dem?

grafikkort: ATI mobility radeon X600 SE

Hvordan finder jeg BIOS version?
Avatar billede djtj Novice
13. februar 2006 - 19:15 #3
hvad hedder din laptop?

Gå din på producentens hjemme sie

vælg support og dernæst drivere/downloads