Avatar billede gertnissen Nybegynder
11. februar 2006 - 01:04 Der er 2 kommentarer

imap_fetchstructure/imap_fetchbody encoding

$struct = imap_fetchstructure($box, $num); returnere et array med en masse oplysninger om en e-mail gennem f.eks. print_r($struct);

F.eks. om

$struct->subtype  er Mixed, Plain, HTML og multipart
$struct->type      er 0, 1
$struct->encoding  er 0,1,2,3,4

Hvordan finder jeg ud af at benytte den korrekte imap_fetchbody(,,part_number) og efterfølgende den korrekte encoding ?

Nogle gange har en email kun et niveau og andre ret så mange, hvordan udtrækker jeg korrekt html delen og sekundært plain delen med korrekt encoding ?

http://dk2.php.net/manual/en/function.imap-fetchbody.php#45408

Jeg håber I forstår, ellers må i be' mig om at uddybe...
Avatar billede horsmark Nybegynder
11. februar 2006 - 17:55 #1
...er dette spm ikke løst nu ? :-)
Avatar billede gertnissen Nybegynder
11. februar 2006 - 23:26 #2
Nej jeg har desværre endnu ikke helt forståen sammenhængen mellem subtype, type og encoding til at jeg kan læse en mail og vise den ordentligt, men jeg håber stadig på at der kommer nogle eksperten forbi ;-)
Du tænker muligvis på mit array problem, som er relateret til samme projekt, men det er en anden problemstilling.