Avatar billede persus Nybegynder
10. februar 2006 - 15:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

tekstfil på hjemmeside

Hvis man har en simpel hjemmeside, html, og man ønsker at lave noget tekst i en tabel, er det så muligt at hente teksten fra en .txt fil i stedet for at skrive teksten direkte i tabellen?
Avatar billede horsmark Nybegynder
10. februar 2006 - 15:33 #1
nej *s*
Avatar billede old-faithful Praktikant
10. februar 2006 - 18:28 #2
Hvis du blot skal have indsat en bestemt tekst-fil i en celle, kan det være at du kan bruge SSI, dvs. server side includes. Har dog ikke undersøgt det nærmere...
Avatar billede roenving Novice
11. februar 2006 - 15:26 #3
-- men det kræver under alle omstændigheder, at der laves noget serverside fortolkning (hrm, AJAX kan dog også bruges, men kan sikkert ikke anbefales her !-)
Avatar billede horsmark Nybegynder
11. februar 2006 - 15:46 #4
...så pointen er at ja det kan lade sig gøre men det er _ikke_ noget man bare lige gør på en simpelt hjemmeside... det er nok liiige et overkill ~ også derfor mit lidt kontante "nej" :-)
Avatar billede roenving Novice
11. februar 2006 - 16:02 #5
-- som vel så må betegnes som et 'underkill'?-)
Avatar billede persus Nybegynder
13. februar 2006 - 09:01 #6
det er da egentlig lidt mærkeligt, for det er jo egentlig det samme princip som med billeder. Grunden til at jeg spurgte var, at så kunne amatører rette i indholdet uden at skulle koncentrere sig om html. Nå, men ellers tak.
Avatar billede persus Nybegynder
13. februar 2006 - 09:02 #7
afsluttet