Avatar billede -sofus- Nybegynder
10. februar 2006 - 10:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kun adgang til rapport i en database

Jeg sidder med en MS SQL database, hvor der er flere brugere som har adgang via en adp fil.

I adp filen, er der tabeler, formulare og rapporter, men jeg ville gerne have at der var nogle, som kun havde adgang til raporterne ?

Er der en mulighed for at lave en adp fil, hvor man kun kan vælge raporter ?

ps: det har ikke noget med bruger rettigheder, da de skal have læse rettigheder for at kunne se en rapport.
Avatar billede jensen363 Forsker
10. februar 2006 - 10:56 #1
Flyt spørgsmålet til MY SQL :o)
Avatar billede -sofus- Nybegynder
10. februar 2006 - 10:59 #2
Nej, for det første er det ms sql.

For det andet, så ligger der i access, og ved man i access, kan lave begrænsninger, så man ikke har adgang til alt i databasen.
Avatar billede jensen363 Forsker
10. februar 2006 - 11:03 #3
Sorry, læste det som MY SQL

Der er mulighed for at begrænse brugernes adgang til hele eller dele af databasen. Der er indbygget en ( ikke helt brugervenlig ) sikkerhedspakke ( guiden er rilemig )
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
10. februar 2006 - 22:32 #4
Sofus > Som Jensen363 siger er der en god indbygget sikkerhed i "user level security" i Access. Der er dog en betydelig indlæringskurve vil jeg sige. Er det meget vigtigt at nogle brugere under ingen omstændigheder kan se andet end rapporten? Ville det være nok at skræddersy brugerfladen, så man f.eks. loggede ind, og alt efter hvem man var logget ind som fik man vidst forskellige muligheder?
Avatar billede soren_o Nybegynder
14. februar 2006 - 10:38 #5
Skulle du ikke se at få ryddet op - du er blevet lidt sjusket (useriøs)
Avatar billede rafn12 Nybegynder
08. marts 2006 - 11:05 #6
sofus har du løst dette??? ellers har jeg en simpel løsning til dig!!
lav en formular med knapper der åbner de rapporter der skal være adgang til denne formular sætter du som start side og så fjerne alle menuer og redigering muligheder ligger i funktioner, start. så vil databasen starte op på denne formular og brugerne vil ikke kunne lave andet end at vælge hvilke rapporter de vil se via dine knapper. hvis du eller andre skal lave noget i databasen holder du blot shift inde under opstart og du vil komme til databasevinduet.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
08. marts 2006 - 12:30 #7
Der er desværre problemer med udsendelsen af mails til mig, når der bliver skrevet svar i mine spørgsmål, så derfor har jeg ikke modtaget noget af de tidligere kommentare.

Problemet er ikke længere aktuelt, og hvis nogen vil have point, så smid et svar.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
20. august 2007 - 09:48 #8
Er lige igang med en hovedoprydning.

Tak til alle som har deltaget, hvis nogen mener de fortjener point, så smid
et svar, ellers forsvinder de sammen med udlandsgælden (;
Avatar billede jensen363 Forsker
20. august 2007 - 09:52 #9
Gem du blot point til dårlige tider :-)
Avatar billede jensen363 Forsker
20. august 2007 - 10:11 #10
Tak ... men jeg sagde du kunne gemme dem :-)