Avatar billede rotterdam Nybegynder
10. februar 2006 - 08:52 Der er 13 kommentarer

Min PC finder ikke ekstern 2.5" HD

Hejsa

Jeg har et problem med min lille eksterne 2.5" Fujitsu Siemens harddisk, den er monteret i et lille USB2 kabinet. Problemet er, at når jeg sidder i skolen kan computeren sagtens finde og genkende harddisken, men ligeså snart jeg kommer hjem til min egen stationære, så kan den bare ikke finde den! Jeg har ellers installeret service pack 2 (bruger win xp dk) og alle usb og bundkorts drivere...

Er der nogen af jer der ved hvad der kan være galt? på forhånd tak, mvh Mikkel..
Avatar billede t-bee Novice
10. februar 2006 - 08:54 #1
Avatar billede rotterdam Nybegynder
10. februar 2006 - 09:11 #2
Hmm, når jeg sætter den til derhjemme kan den slet ikke finde den i Disk Management overhovedet, jeg kan selvfølgelig prøve at ændre dens drev bogstav til L eller sådan noget (altså ændre den i skolen og se om den så kan finde den hjemme... hvis nu det var det der gav konflikter)

Men den står til grundlæggende disk kan jeg se...

Andre gode forslag? :o)
Avatar billede nva Praktikant
10. februar 2006 - 09:13 #3
Du skal sikre dig at den er jumpet rigtigt. Skal normalt jumpes som master. At den virker i skolen skyldes måske at den er jumpet som Cable Select.
Avatar billede t-bee Novice
10. februar 2006 - 09:15 #4
Kan du se den på listen over sikker fjernelse af USB enheder?
Har du testet din USBport med andet udstyr, en mus eller noget, det er ikke altid alle USB porte er forbundet!
Avatar billede rotterdam Nybegynder
10. februar 2006 - 09:55 #5
Jeg kan kun se den på listen som ukendt enhed :s hmm, jeg kan godt lige tjekke om jumperne sidder rigtigt... hvis der overhovedet er jumpere på, den har jo siddet i en bærbar!?!
Avatar billede t-bee Novice
10. februar 2006 - 09:57 #6
Det lyder næsten som om du mangler en driver til boksen, prøv at se om den har en særlig driver, evt. på producentens hjemmeside hvis ikke du har en CD
Avatar billede rotterdam Nybegynder
10. februar 2006 - 10:03 #7
Tjah... drivere har jeg ledt efter, men det er sq ikk rigtig til at finde :s
Avatar billede rotterdam Nybegynder
10. februar 2006 - 10:25 #8
Hmm, det hjælper heller ikk at skifte på jumperne, for hvis jeg sætter den til enten master eller cable select, så kan min skole computer heller ikk finde den!...
Avatar billede t-bee Novice
10. februar 2006 - 11:53 #9
Når man bruger eksterne USB enheder skal harddisken altid være jumpet som master. Hvilken boks er det du har?
Avatar billede smashlotus Nybegynder
10. februar 2006 - 11:59 #10
Hej mikkel din frækkert! Det ser sørme da ikke godt ud med den eksterne harddisk.. hehe det må være alt det porno du smider på den ovre på skolen der har crashet den..!! *GG* Ej sorry for OT - Vi ses i aften du!! hehe... hilsen peter
Avatar billede rotterdam Nybegynder
10. februar 2006 - 12:10 #11
haha, det er med garanti alt det porno :D heh, ej tvivler, men det er stadig bare super provokerende!
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2006 - 13:05 #12
Det kan også være at din egen PC ikke har strøm nok i USB-udgangen (det lyder sådan, da du godt kan "se" din disk på skolens PC.Har selv været ude for samme problem. Har du aldrig kunnet din eksterne på din egen PC ? Løsningen på dette prolem var for mig at tilslutte disken med andet andet kabel hvor den så også fik strøm fra f.eks tastaturudganen til strøm-indgang på den eksterne (der findes kabler som kan indskydes som mellemled). Dette kabel fulgte i mit tilfælde med da jeg købte kassen til min eksterne.
Avatar billede rotterdam Nybegynder
10. februar 2006 - 13:38 #13
Okay det var da i hvertfald en mulighed... og det kunne såmænd godt tænkes den ikke får strøm nok, selvom mit bundkort derhjemme egentligt er relativt nyt!