Avatar billede -xerox- Nybegynder
07. februar 2006 - 21:26 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ingen multiplayer i Battlefield 1942, det virker fint i windows.

Hey all

Jeg sidder med 2 bærbare med et cross over kabel imellem. Jeg kan overføre filer og se delte mapper, men når jeg opretter et spil på den ene kan den anden ikke finde det, og omvendt.

Hvad gør jeg galt?

På forhånd tak

Rasmus
Avatar billede cmoz Praktikant
07. februar 2006 - 21:33 #1
Du skal huske at spilleren, der er server, skal helt ind i spillet før nr. 2 kan se det.
Så prøv refresh eller update serverlist. (kan ikke om det helt hedder det i BF1942 så bær over med mig hvis det er forkert)

Du kigger i local game eller hvad nu det hedder og ikke Internet servers??

Kører der noget firewall på nogen af maskinerne? Måske er bf1942.exe blokket af en software firewall.
Avatar billede -xerox- Nybegynder
07. februar 2006 - 21:34 #2
Jeg har ventet til maskinen der hoster er helt inde, ja det er local og firewalls er slået fra.
Avatar billede cmoz Praktikant
07. februar 2006 - 21:40 #3
I er opdateret til samme version af 42 ikke? Men selv om i ikke var, skulle i kunne se hinanden.

Prøv at kigge på serverbrowserens filter og se om der ikke er noget der der glipper. Har selv før siddet og troet det var netværksproblem, også var det bare noget i filteret jeg havde valgt, der gjorde at jeg ikke så serveren.
Avatar billede -xerox- Nybegynder
07. februar 2006 - 21:42 #4
De er ikke opdateret, de er næsten lige købt. Gider du prøve at forklare det med filteret på en anden måde?
Avatar billede cmoz Praktikant
07. februar 2006 - 21:45 #5
Man kan filtrere, efter hvad jeg kan huske (spiller BF2 nu), sådan at der kun vises f.eks. servere med samme version og samme mod, og på ping osv.

Prøv bare at fjen alle valgte filter options for at være sikker.
Avatar billede -xerox- Nybegynder
07. februar 2006 - 21:46 #6
ok, det vil jeg prøve når jeg kommer til dem igen.
Avatar billede -xerox- Nybegynder
07. februar 2006 - 21:55 #7
Det er kun under internet jeg kan finde noget med filter.
Avatar billede -xerox- Nybegynder
08. februar 2006 - 08:11 #8
Jeg har stadig ikke fået det til at køre. Er der andet jeg kan have gjort forkert?
Avatar billede -xerox- Nybegynder
08. februar 2006 - 16:12 #9
mozz - poster du lige et svar, så får du lidt for ulejligheden. Men det virker stadig ikke.
Avatar billede cmoz Praktikant
08. februar 2006 - 17:12 #10
Synes ikke det er svar værd hvis vi ikke kan få det til at virke ;-)

Jeg har dog nogle andre forslag...

Kontroller om software firewalls der evt. er deativerede, ikke har en feature der blokker mens den er deaktiveret eller når servicene ikke kører, så den kun tillader programmer/spil der tidligere har fået lov igennem firewallen. Nogle firewalls har den feature, men kan ofte slåes fra.

Evt. prøv at opgradere BF1942 til den senest version 1.6 også 1.61:
http://www.ea.com/official/battlefield/1942/us/gamedemo.jsp?state=010010

Evt. se om antivirus har nogle features der kan drille som f.eks. en Internet Worm shield der kan blokke for spil trafik, men det er nok mest når man er online.

Når i nu sætter det op via kabel, er det så med statisk IP eller med en APIPA?

APIPA (169.254.xxx.xxx) er når den ikke selv kan hente en IP fra en DHCP server eller ikke bruger statisk IP, så tildeles den bare en Automatisk Private IP Addresse.

Evt. prøv at sæt det op med statisk IP, det virker oftest bedst.
Avatar billede -xerox- Nybegynder
09. februar 2006 - 20:35 #11
Hvordan sætter du den til statisk ip? Hvis jeg sætter dem til selv at hente en ip adresse får jeg en meddelese om at der er begrænset eller ingen adgang til netværket.
Avatar billede cmoz Praktikant
09. februar 2006 - 21:57 #12
Der hvor du selv satte den til at hente en IP sætter du på

PC1:
IP: 10.0.0.1
Subnet (undernetmaske i XP DK): 255.255.255.0

PC2
IP: 10.0.0.2
Subnet: 255.255.255.0

angiv intet i gateway eller dns.

Kontroller at i en Kommandoprompt, skriv cmd i kør menuen (winkey+R), at IP config er opsat rigtigt, ved at skrive ipconfig i den, og tryk enter.

Ydermere kan du prøve at pinge PCere, f.eks. fra PC1 skriv ping 10.0.0.2 og se om der er forbindelse og det omvendte fra PC2, ping 10.0.0.1
Avatar billede -xerox- Nybegynder
15. februar 2006 - 17:54 #13
Jeg har prøvet at pinge dem, det kan ikke gå hurtigere.
Avatar billede -xerox- Nybegynder
22. marts 2006 - 21:36 #14
Nåh, det kører ikke. Poster du ikke lige et svar mozz, så får du lidt for ulejligheden.
Avatar billede -xerox- Nybegynder
18. august 2010 - 12:41 #15
Hmm...