Avatar billede blim Nybegynder
07. februar 2006 - 00:41 Der er 5 kommentarer

Windows nægter at logge på Samba

Hej alle,
Nu har jeg forsøgt i flere dage at forbinde min Windows XP maskine til min Linux Samba Server!!

Windows kan sagtens se Samba Servern og kan endda også logge ind på den. Men når jeg vil ind på en File Share jeg har lavet kommer en error box op som siger:

"Flere samtidige forbindelser til en server eller delt ressource af samme bruger, der anvender mere end et brugernavn, tillades ikke. Afbryd alle tidligere forbindelser til serveren eller den delte ressource og prøv igen."

Hva dælen skal jeg gøre?! Det skal lige siges at Linux maskinen samtidig er en router samt DHCP server... har det noget med noget at gøre?

håber nogen kan hjælpe :)
Avatar billede lassebm Nybegynder
08. februar 2006 - 10:11 #1
Det burde ikke direkte have noget at sige nej.

Umiddelbart så ville jeg tro der er en fejl i din smb.conf fil et eller andet sted. Muligvis at du kun tillader ën session per ip/hostname. Hvis du så prøver at få adgang til en mappe på sharet så kan det være den laver en ny session.
Jeg tvivler på det er sådan det fungere, men i teorien kunne det være!

Evt. kan du poste den her hvis den ikke fylder flere hundrede linjer.
Avatar billede blim Nybegynder
08. februar 2006 - 12:06 #2
Den fylder heldigvis ik så meget :) ka du få noget ud af det? :D

# from 0.0.0.0 (0.0.0.0)
# Date: 2005/04/02 17:48:36

# Global parameters
[global]
        log file = /var/log/samba/log.%m
        socket options = TCP_NODELAY SO_RCVBUF=8192 SO_SNDBUF=8192
        username map = /etc/samba/user.map
        map to guest = Bad User
        encrypt passwords = yes
        printer admin = @adm
        dns proxy = No
        server string = Samba
        writable = yes
        delete readonly = Yes
        password server = tricky
        path = /hd2/Downloads
        workgroup = ARBEJDSGRUPPE
        os level = 20
        comment = ED
        max log size = 50

#[printers]
#    comment = All Printers
#    path = /var/spool/samba
#    read only = Yes
#    create mask = 0700
#    guest ok = Yes
#    printable = Yes
#    print command = lpr-cups -P %p -o raw %s -r  # using client side printer drivers.
#    use client driver = Yes
#    browseable = No

#[print$]
#    path = /var/lib/samba/printers
#    write list = @adm, root
#    inherit permissions = Yes
#    guest ok = Yes

#[pdf-gen]
#    comment = PDF Generator (only valid users)
#    path = /var/tmp
#    printable = Yes
#    printing = bsd
#    print command = /usr/share/samba/scripts/print-pdf "%s" "%H" "//%L/%u" "%m" "%I" "%J" &
#    lpq command = /bin/true
#    lprm command = lprm -P'%p' %j

#[DOCUMENTS]
#    comment = /home/admin/Documents
#    path = /home/admin/Documents
#    guest ok = Yes
#    wide links = No

[ED]
        guest account = shervin
        path = /hd2/Downloads
        force create mode = 777
        force user = shervin
        comment = ed
        valid users = shervin,root
        create mode = 777
        max connections = 99
        allow hosts = shervin.server.com
        directory mode = 777
Avatar billede lassebm Nybegynder
08. februar 2006 - 13:09 #3
Hmm. nææh ikke lige den fejl du får der, desværre!
Avatar billede langbein Nybegynder
10. februar 2006 - 14:44 #4
helgec.dk har en Samba konfig som fungerer. Har testet den selv.

http://www.helgec.dk/
Avatar billede blim Nybegynder
13. februar 2006 - 12:24 #5
tester den lige og sender svar om et par dage om den virker :)