Avatar billede soylant Nybegynder
06. februar 2006 - 20:31 Der er 4 kommentarer

Computere på domæne

Hej Allesammen...

Har fået til op gave at skulle sætte en masse computere op på vores netværk i en lille skole pga af vi skal kører forskellige kursuser, Vi har fået sat alle pc'erne o og meldt dem ind i domænet, problemet er når de forskellige brugere logger på første gang begynder den at installere office scan men kommer så hurtigt og siger personen ikke har administrator rettigheder, Jeg ved godt at personen skal være lokal administrator på computeren for at kunne kører det, Men vi ved jo ikke vilke brugere der kommer til at bruge de computere og kan derfor ikke sætte dem op til nogen specielt...
Nu er mit spørgsmål så hvad gør vores IT mand når han gør det??
er det fordi han opretter en administrator konto på computeren og så derefter logger på domænet første gang som administrator eller hvordan..
For når han har sat en pc op til en person er det hele jo klart når personen starter op..

Håber i forstår mit spørgsmål...
Avatar billede screem_brille Novice
06. februar 2006 - 20:57 #1
Han udruller dem med en GPO, hvilket gør at man kan give specielle rettigheder mht install og indstillinger
Avatar billede soylant Nybegynder
06. februar 2006 - 21:01 #2
kan du ikke forklare lidt nærmere...
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 09:29 #4
Brug for mere hjælp ?