Avatar billede fucke Nybegynder
06. februar 2006 - 19:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til køb af nyt bundkort.

Hej, jeg skal have fat i et ny bundkort og vil gerne have lidt hjælp til at vælge. Det absolut vigtigste ved kortet er at SATA bussen ikke må være delt med PCI bussen! Derudover skal det være socket 478, beregnet til DDR ram og have en sata controller.
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. februar 2006 - 21:11 #1
Så ville jeg kikke efter et ASUS bundkort med Intelchipset. De har et utal af kort til 478 sokkel og med SATA.

Fordelen ved Intel chipset er at det er født til SATA, og dermed kan bundkortet genkende SATA diske UDEN du skal bruge en driver i forbindelse med installation at XP.
Avatar billede fucke Nybegynder
06. februar 2006 - 21:49 #2
Og med sådan et kort vil jeg ikke risikere konflikter mellem mit pci lydkort og mine sata harddiske som jeg i øjeblikket oplever det med mit asrock p4s55fx+ bundkort?
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. februar 2006 - 21:50 #3
Nej det vil du ikke.
Avatar billede mrrius Nybegynder
07. februar 2006 - 19:35 #4
Det kan være det bare hjælper at afinstallere lydkortet, og plyt den til anden pci slot. Det plejer at være såhan man flytter irq'er
Avatar billede msknives Nybegynder
07. februar 2006 - 20:51 #5
De ældre Creative lydkort er heller ikke kendt for gode drivere, kan også drille kraftigt i en pc.
Avatar billede fucke Nybegynder
08. februar 2006 - 06:04 #6
Der er ikke tale om et creative kort, men et m-audio audiophile 2494. Jeg har afprøvet alt det der med at afinstalere drivere og flytte til anden pci slot uden held, så nu tror jeg at jeg må prøve at købe nyt bundkort.
Mange tak for hjælpen.